#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون واکسن کرونا برای ۶۳ درصد جمعیت هدف ۸۰ سال و بالاتر در استان خراسان جنوبی تزریق شده و تکمیل واکسیناسیون این گروه سنی در دست اقدام است.

محمد دهقانی روز دوشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: از جمعیت گروه هدف ۸۰ سال و بالاتر در استان خراسان جنوبی حدود ۱۰ هزار نفر واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی افزود: به منظور کامل کردن واکسیناسیون این جمعیت، از مردم خراسان جنوبی خواهش می‌کنم تمامی افراد ۸۰ سال و بالاتر یعنی متولدین سال ۱۳۲۰ و قبل از آن در ساعات اداری به مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی در همه شهرستان‌های استان مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: پس از تکمیل واکسیناسیون این جمعیت طی روزهای باقیمانده، تزریق واکسن کرونا برای گروه سنی ۷۵ سال به بالاتر را شروع خواهیم کرد.

وی گفت: تا روز گذشته از ۳۲ هزار دوز واکسن دریافتی حدود ۲۳ هزار دوز تزریق شده و عمده باقیمانده واکسن‌ها دوز دومی است و برای کسانی که دوز اول را دریافت کردند باید در موعد مقرر واکسیناسیون صورت گیرد.

خراسان جنوبی ششمین استان سالمند کشور است و ۱۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی را سالمندان تشکیل می‌دهند.

واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی از ۲۶ بهمن سال ۱۳۹۹ با تزریق واکسن کرونا در بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند آغاز شد و ۱۵۰ دوز واکسن کرونا سهمیه خراسان جنوبی از اولین محموله ورودی به کشور بود که برای ایمن‌سازی ۷۵ نفر از کادر درمانی استان در بخش‌های ویژه مقابله با کرونا اعم از پزشکان متخصص، پرستاران و کادر خدماتی اختصاص یافت.

با دریافت محموله‌های بعدی واکسن کرونا در خراسان جنوبی گروه‌های جدید شامل کادر حوزه درمان و بهداشت شامل پزشک، پرستار و نمونه‌گیر مراکز بهداشتی ۱۶ ساعته، کارکنان آرامستان‌ها، شماری از ایثارگران، سالمندان مستقر در مراکز شبانه‌روزی و پاکبانان با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسینه شدند.

واکسیناسیون عمومی سالمندان بالای ۸۰ سال از هفتم اردیبهشت امسال همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد.