معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کلاس‌های عملی که قرار بود ۱۴ تیر تا ۱۰ مرداد برگزار شود، به زمان مناسب دیگری موکول شد.

در این اطلاعیه آمده است: به دلیل فراگیری مجدد بیماری کووید ۱۹ و افزایش خطرات ناشی از حضور دانشجویان در دانشگاه و به استناد مصوبه شورای دانشگاه مورخ چهارم تیرماه ۹۹، کلاس‌های عملی در بازه زمانی اعلام شده قبلی (۱۴ تیر تا ۱۰ مرداد) برگزار نمی‌شود و به زمان مناسب دیگری موکول خواهد شد.

اطلاعیه دانشگاه بیرجند اضافه کرد: این زمان به نحوی اعلام خواهد شد که فرصت برنامه‌ریزی برای همکاران گرانقدر و دانشجویان عزیز فراهم باشد و دانشجویان اطلاعیه‌های بعدی دانشگاه درخصوص زمان و چگونگی برگزاری کلاس‌های عملی را از بسترهای اطلاع‌رسانی دانشگاه پیگیری کنند.

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند در اطلاعیه دیگری از تمدید زمان برگزاری آزمون جامع دانشجویان دکترا تا پایان شهریورماه خبر داد.

این اطلاعیه می‌افزاید: شیوه حضوری یا غیرحضوری بودن و زمان برگزاری این آزمون در هر دانشکده براساس برنامه‌ریزی شورای آموزشی آن دانشکده خواهد بود.

همچنین دانشجویان دوره‌های دکترا اطلاعیه‌های معاونان آموزشی دانشکده‌ها در این خصوص را از بسترهای اطلاع‌رسانی دانشگاه پیگیری کنند.

کلاس‌های درس دانشگاه بیرجند از پنجم اسفند سال گذشته به دلیل شیوع کرونا در کشور و استان خراسان جنوبی تعطیل شد اما آموزش غیرحضوری و الکترونیکی دانشجویان این دانشگاه ادامه یافت.

دانشگاه بیرجند ششم خرداد امسال در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمامی دروس نظری و آن دسته از دروس عملی که به صورت غیرحضوری و الکترونیکی در حال ارائه است، تا پایان خردادماه برنامه‌ریزی و به اتمام می‌رسد. دروس عملی که نیازمند حضور دانشجو است، از ۱۴ تیر تا ۱۰ مرداد به صورت فشرده برگزار می‌شود و برنامه ارائه دروس در هر دانشکده توسط آموزش تنظیم و اعلام خواهد شد.

در آن اطلاعیه آمده بود که امتحانات دروس نظری در همه مقاطع به صورت الکترونیکی (یا سایر شیوه‌های ارزشیابی غیرحضوری) برگزار خواهد شد. بازه برگزاری امتحانات دروس نظری از ۳۱ خرداد تا ۱۴ تیر (براساس برنامه اعلام شده توسط آموزش) خواهد بود و اعلام نمرات تا ۱۰ مرداد و درخواست دانشجو برای بررسی مجدد نمره تا ۲۰ مرداد است.

دانشگاه بیرجند حدود ۱۲ هزار دانشجو در ۳۴۰ کدرشته در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارد.