معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۳۶ پزشک در این استان متقاضی اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در صندوق بیمه سلامت همگانی شده‌اند.

مسعود مختاری، امروز دوشنبه ۲۴ آبان به رسانه‌های گروهی اظهار  کرد: از این تعداد ۲۲ پزشک از شهرستان بیرجند، پنج پزشک شهرستان قاینات، پنج پزشک شهرستان طبس و چهار پزشک از شهرستان فردوس متقاضی شدند.

، وی ادامه داد: برای اجرای هرچه بهتر این طرح در استان خراسان جنوبی از پزشکان مشمول این طرح با اولویت پزشکان عمومی مطب‌دار دعوت شده است و کارگاه‌های آموزشی برای پزشکان متقاضی برگزار می‌شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند، قاینات، طبس و فردوس مشمول طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در صندوق بیمه سلامت همگانی هستند و طرح نظام ارجاع صندوق بیمه سلامت همگانی در مجموع جمعیت حدود ۵۰ هزار نفر را در این استان شامل می‌شود.

وی بیان کرد: از این تعداد حدود ۳۰ هزار نفر مربوط به شهرستان بیرجند، ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر شهرستان قاینات، چهار هزار نفر شهرستان طبس و پنج هزار و ۵۰۰ نفر مربوط به شهرستان فردوس هستند.

مختاری به اقدامات انجام شده برای اجرای این طرح در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: آمار دقیق جمعیت این صندوق توسط سامانه‌های بیمه سلامت برای دسته‌بندی و انتساب به پزشکان استخراج شده است.

وی افزود: شماره تلفن همراه بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی نیز استخراج و اطلاع‌رسانی پیامکی برای مراجعه به پزشک خانواده منتسب به همه آنان انجام شده و برای بیمه‌شدگان شهرستان بیرجند نیز در حال انجام است.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: با اجرای این طرح، پالایش همپوشانی بیمه‌ای برای جمعیت هدف نیز صورت می‌گیرد و پس از پالایش و رفع همپوشانی‌ها، طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در صندوق بیمه سلامت همگانی از آذر ماه راه‌اندازی خواهد شد.