نماینده مردم شهرستانهای طبس، فردوس، بشرویه و سرایان خواستار استفاده از ظرفیت قرارگاه سازندگی برای رفع محرومیتها در منطقه و شهرستان طبس شد.

حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم شهرستانهای طبس، فردوس، بشرویه و سرایان امروز در جلسه‌ بررسی مشکلات معادن طبس گفت:‌ باید تلاش شود از ظرفیت قرارگاه سازندگی در پروژه های مهم استفاده شود و چون این قرارگاه ۴۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است  بنابراین درصورت استفاده از ظرفیت آن  باعث ایجاد تحول،اشتغال و محرومیت زدایی در پروژه های این شهرستان خواهد شد.
وی با بیان اینکه باید انحصار در معادن را بشکنیم و اجازه دهیم اگر کسی می تواند کاری انجام دهد ورود کند، افزود:‌ باید در زمینه اشتغال این شهرستان از ظرفیت‌ نیروهای بومی استفاده شود.
در این جلسه همچنین عنوان شد: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده بین وزرای صمت و نیرو برای تمدید پروانه بهره برداری معدن نیروگاه حرارتی (معدن مزینو) که از سوی  وزارت صنعت معدن تجارت و وزارت نیرو تعهد شده تا سالانه سی میلیارد تومان صرف زیرساخت برق معادن و صنایع معدنی استان خراسان جنوبی شود باید این موضوع به صورت ویژه‌  پیگیری  شود تا با توجه به مشکلات فراوان در حوزه‌ی زیرساخت‌های معدنی و صنعتی شهرستان طبس از جمله منطقه پروده؛ مزینو و شهرک صنعتی سهم شهرستان تخصیص یابد و لحاظ شود.