معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بر استفاده از ظرفیت نخبگان برای پیشرفت و حل مشکلات استان تاکید کرد.

اشرفی در  نشست صمیمی اساتید و نخبگان حوزه اقتصادی استان با اشاره

استفاده از ظرفیت نخبگان برای پیشرفت و حل مشکلات استان به اینکه در استان مجوز تشکیل چند خانه خلاق صادر شده است افزود: آمادگی داریم از ظرفیت نخبگان استان استفاده کنیم.

وی همچنین گفت :  در سیستم اداری گرفتاری‌هایی وجود دارد که باظرفیت نخبگان  استان می توان این گرفتاری ها را حل کرد .

ایزدخواه ،رییس بنیاد نخبگان استان نیز هدف بنیاد نخبگان را ایجاد زمینه اثرگذاری نخبگان برای فعالیت‌های اقتصادی عنوان کرد و افزود : همه باید زمینه فعالیت نخبگان را فراهم کنند.

استعدادیابی نخبگان دانشگاهی و غیردانشگاهی، ایجاد خانه خلاق و  تشکیل اتاق فکر و پیوند نخبگان با فعالان اقتصادی از جمله درخواست‌های جامعه نخبگان استان در نشست بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: تولید ثروت در استان باید مبتنی بر دانش باشد چرا که اینچنین تولیداتی ماندگار است.

 معاون استاندار در نشست با اساتید و نخبگان حوزه اقتصادی استان با اشاره به محصولات استراتژیک خراسان جنوبی از جمله زرشک، زعفران و عناب، گفت: در خصوص فرآوری این محصولات ورود پیدا کردیم تا ارزش افزوده بیشتری نصیب کشاورزان استان شود و باید شرکت‌های دانش بنیان هم به این سمت و سو هدایت شوند.

اشرفی همچنین با بیان اینکه باید از ظرفیت خانه‌های خلاق در استان بیش از گذشته استفاده شود، خاطرنشان کرد: باید برای حل مسائل مختلف استان ، هیات اندیشه‌ورزی در بنیاد ملی نخبگان استان تشکیل شود و ما همراهی لازم را خواهیم داشت و از ظرفیت این هیات برای حل مسائل استان نیز بهره خواهیم برد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد بنتونیت کشور با عیار بالا در خراسان جنوبی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در نشست با نخبگان دانشگاه صنعتی استان طرح‌های خوبی در خصوص افزایش ارزش افزوده بنتونیت ارائه شده است که نقش موثری در حل مشکلات و مسائل این ماده معدنی خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله محوری در حل مشکلات تاکید کرد و گفت: مسئله محوری رویکرد مسئولان استان در حل مشکلات اقتصادی و پیشرفت همه‌جانبه باشد و مسئولان باید برنامه‌ریزی‌های خود را با محوریت این مهم تدوین کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی همچنین تاکید کرد: حل مسائل مختلف در خراسان جنوبی به خصوص مشکلات حوزه اقتصادی باید اولویت‌بندی شود.

وی عنوان کرد: در نشست‌های مختلف با نخبگان حوزه اقتصادی و دانشگاهی استان طرح‌ها و پیشنهادات خوبی در حل مسائل استان مطرح می‌شود که باید این پیشنهادات به مدیران اقتصادی و تولیدی هم ارائه شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور