#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ۹۳۷ فرصت شغلی سال ۱۴۰۰ برای مددجویان زیر پوشش این اداره کل در استان ایجاد شده است.

حسن شرفی  اظهار داشت: ایجاد شغل برای ۸۹۹ مددجوی زیر پوشش در سال گذشته از تعهدات این اداره کل بود که ۱۰۴ درصد آن محقق شده است.

وی افزود: ۲۹ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال تا پایان اسفند در خوشه های خدماتی، کشاورزی و صنعتی برای مددجویان تحت پوشش خراسان جنوبی پرداخت شده است.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه از ۹۳۷ نفر مددجوی شاغل در سال گذشته ۳۸۰ نفر از طریق پرداخت تسهیلات ابلاغی مشغول به کار شدند و اظهار داشت: مابقی از طریق ماده ۲۶ واگذاری مکان، ماده ۲۸ مشوق‌های بیمه‌ای، خویش فرمایی و کارفرمایی، سه درصد معلولان، اشتغال بکار در مراکز غیردولتی و سایر روش‌ها به توانمندی و اشتغال پایدار رسیدند.

وی ادامه داد: همه ساله از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه، تسهیلات قرض الحسنه به منظور اشتغالزایی جامعه هدف نهادهای حمایتی، اعتباراتی از سوی بانک مرکزی ابلاغ می‌شود که در سال گذشته ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتباردر این بخش ابلاغ شد.

شرفی خاطرنشان کرد: مبلغ ۳۵ میلیارد و ۱۰ میلیون تومان در زمینه اشتغالزایی به افراد زیر پوشش این نهاد به بانک های‌ عامل استان خراسان جنوبی اختصاص یافته که ۲۹ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان آن پرداخت شده است.

وی گفت: شرط سنی تمام مددجویان واجد شرایط توانمندسازی از طریق مشوق‌ها بین ۱۸ تا ۵۵ سال است.

وی بر اجرایی شدن قانون جامع حمایت معلولان از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: اشتغال اساس توانمندی‌های مددجویان و معلولان است و در این خصوص تلاش شده با تامین اعتبار لازم زمینه شغلی برای جامعه هدف فراهم شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: در راستای حمایت از اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی، کارفرمایانی که در این زمینه اقدام کرده و معلول یا مددجوی زیر پوشش بهزیستی را طبق قانون کار، بکار گیرند، به ازای اشتغال به کار هر فرد، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با سود کارمزد چهار درصد دریافت می‌کنند.