#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: مساله نظارت علاوه بر حفظ قانون، بیت‌المال و نظام برای حفظ خود مسوولان است و باید مدیران و مسوولان در نظارت‌های دیوان محاسبات احساس دوستی کنند.

به گزارش خبر و هنر ، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت جوادالائمه (ع) گفت: جایگاه دیوان محاسبات در کشور یک جایگاه ویژه‌ای است و در قالب‌های مختلف نیروهای نظارتی وجود دارند.

وی اظهار داشت: با وجود مسئولیت‌های متفاوت همچنین نیروهای حقوقی و قضایی برای پیگری انواع تخلفات در مسوولان و مردم اما حسن مسئولیت پیشگیری خیلی مهم است که مثل فضیلت بهداشت است به درمان، چراکه درمان هزینه‌های زیادی دارد در حالی که بهداشت هم از قوت بیشتری برخوردار است و هم اثر ماندگارتری دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در چارچوب کار و قانون و از نظر علمی و فنی از الزامات موضوع است و باید به صورت روشمند و توسط قوانین مربوطه خودش طی شود، نیروهای نظارتی به‌خصوص نیروهای دیوان محاسبات که نقش پیشگیری دارند، نیاز است یک ضمیمه که جنبه روانی دارد را داشته باشد که به نحوی به مدیران ذیربط تفهیم کنند که دوستدار آنها هستند.

وی ادامه داد: وقتی کار برخی مسوولان به فرار می‌کشد یا در دادگاه‌ها محاکمه می‌شوند، در یک ارتباط روانی و معنوی تاثیرگذار باید مدیر ناظر خودش باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: سامانه‌های آنلاین همچون سامانه سنا خیلی خوب است اما متاسفانه امروز همه چیز هوشمند شده اما انسان هوشمندی خود را از دست داده که از نظر فرهنگی افت است؛ وقتی انسان ارزش دارد که بر نفس خودش نظارت کند تا دست به قانون‌شکنی و دست‌درازی به بیت‌المال نزند.

وی کار نیروهای نظارتی را مصداقی از امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: بالاترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی مدیر آن کشور است و در هشت سال گذشته مردم از نبود نظارت خیلی گلایه داشتند؛ وقتی نظارت نبوده یا ضعیف بوده و افراد در راه‌های انحرافی افتادند، دل‌ها قسی می‌شود و حالتی پیدا می‌کند که اگر دور از دست ناظر یک خلافی بکند و ناظر متوجه نشود برای خود یک برد می‌داند.

امام جمعه بیرجند افزود: ارزش فرد با قانون‌شکنی و دست‌درازی به بیت‌المال از بین می‌رود و رسانه‌های ملی اخبار بسیاری از این اصرار بر خلاف افراد دارند که جای تاسف است، قساوت قلبی برخی دارند که با خیانت فکر می‌کنند برد کرده‌اند در حالی که او باخته است.

وی گفت: همه تلاش دستگاه‌های نظارتی بر این است که انسان سالم بماند، این همه تلاش می‌شود که بدن انسان در برابر ویروس کرونا یا بیماری‌های دیگر آسیب نبیند اما صدها برابر بدن انسان، ارزش انسانیت، اسلامیت و معنویت است که آسیب نبیند چرا که خطر این آسیب، صدها برابر خطر ویروس‌هایی چون کرونا و وبا است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی در پایان خطاب به کارکنان دیوان محاسبات تاکید کرد: شما حافظ بیت‌المال و شخصیت‌ها هستید که بسیار ارزشمند است.