مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: طول جاده بیرجند – قاین ۱۰۰ کیلومتر است که تاکنون مسیر دوبانده این جاده به ۷۶ کیلومتر رسیده و تلاش برای تکمیل دوبانده‌سازی آن ادامه دارد.

وحید داعی  در جمع خبرنگاران افزود: امروز همزمان با ششمین روز هفته دولت ۶ کیلومتر دیگر از باند دوم محور بیرجند – قاین با هزینه‌کرد ۴۰ میلیارد تومان زیر بار ترافیک رفت.

وی اظهار داشت: ۶ کیلومتر از قطعه محدوده مسجد فاطمه زهرا (س) تا ورودی آرین شهر با همکاری پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی بازگشایی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: عملیات دوبانده‌سازی محور بیرجند – قاین به طول ۱۰۰ کیلومتر از سال ۸۹ آغاز و ۴۵ کیلومتر تا پایان سال ۹۸ دوبانده شد که متوسط سالی ۴.۵ کیلومتر است.

وی اضافه کرد: سال ۹۹ با پیگیری‌های فراوان مجموعه استان به تنهایی ۲۵ کیلومتر از این جاده دوبانده شد که پنج برابر متوسط عملکرد دوبانده‌سازی در ۱۰ سال گذشته بوده است.

داعی گفت: تا قبل از بازگشایی قطعه امروز، ۷۰ کیلومتر از این مسیر دوبانده شده بود همچنین اکنون در ۱۶ کیلومتر از این مسیر عمدتا ماشین‌آلات مستقر است که ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مجموع کل پروژه تعیین تکلیف شده است.

وی افزود: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده اولین بار در تاریخ استان خراسان جنوبی، سال ۹۹ مجوز ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را به عنوان تنها دستگاه اجرایی دریافت کردیم و از این محل ۵۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته از محل تهاتر نیز ۹۰ میلیارد تومان تزریق شد.

از مجموع ۱۰ کریدور اصلی کشور، ۲ کریدور در استان خراسان جنوبی واقع شده که یکی از آنها کریدور شمال – جنوب است و به طول هزار و ۵۷۰ کیلومتر، چابهار را به سرخس متصل می‌کند و ۴۱۴ کیلومتر آن در خراسان‌ جنوبی قرار دارد.

از مجموع این ۴۱۴ کیلومتر، ۲۱۹ کیلومتر معادل ۵۳ درصد تاکنون دوبانده شده و زیر بار ترافیک رفته است.