مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: هفت هزار و ۳۳ فقره کارت هوشمند ملی در استان صادر شده و آماده تحویل به متقاضیان است.

علیرضا مهرآور افزود: افراد متقاضی برای دریافت کارت هوشمند ملی خود به نشانی که به شماره همراه آنان ارسال شده است، مراجعه کنند.

وی بیان کرد: ۵۸۱ هزار و ۲۰۰ نفر از مردم خراسان جنوبی نسبت به ثبت‌نام کارت هوشمند ملی اقدام کردند یعنی ۹۶.۸ درصد مردم استان نسبت به دریافت و ثبت نام اقدام کردند.

مهرآور ادامه داد: ۱۹ هزار و ۴۸۰ نفر از واجدین شرایط هنوز برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت‌نام نکردند.

وی درباره صدور شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای ۱۵ سال از ابتدای شروع طرح (تیر ۸۹)  هم گفت: در این مدت ۳۶۸ هزار و ۵۷۹ فقره شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای ۱۵ سال صادر شده است و ۶۱.۴ درصد جمعیت استان نسبت به دریافت شناسنامه مکانیزه خود اقدام کرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی همچنین از کاهش ۶.۱ درصدی ولادت در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در این مدت سه هزار و ۶۷۰ واقعه ولادت در استان خراسان جنوبی به ثبت رسید که از این تعداد هزار و ۸۸۳ نوزاد پسر و هزار و ۷۸۷ نوزاد دختر بوده و ۲ هزار و ۴۱۷ واقعه شهری و هزار و ۲۵۳ واقعه روستایی بوده است.

مهرآور ادامه داد: نسبت جنسی پسران به دختران ۱۰۵ است یعنی در برابر هر ۱۰۵ واقعه ولادت پسر، ۱۰۰ تولد دختر به ثبت رسیده است، همچنین میانگین سنی مادران ۲۹.۶ و میانگین سنی پدران ۳۳.۴ بوده است.

وی اظهار داشت: امیرعلی، امیرحسین، محمد، علی و ابوالفضل به ترتیب بیشترین فراوانی نام را بین نوزادان پسر و فاطمه، فاطمه زهرا، زینب، حلما و زهرا به ترتیب بیشترین فراونی نام نوزادان دختر داشته‌اند.