فرماندار زیرکوه گفت: بسیج سازندگی در فاز نخست امضای تفاهم‌نامه با استانداری خراسان جنوبی، ۹ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان در زمینه ارتقای زیرساخت‌های این شهرستان مرزی هزینه می‌کند.

محمدحسین عربشاهی افزود: براساس این تفاهم‌نامه بسیج سازندگی ۲ میلیارد و ۵۵۰ برای تکمیل مجتمع شهید رجایی، مجتمع کبودان، بازسازی شبکه‌های فرسوده و آبرسانی به روستای گزخت هزینه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی امسال ۵۰۰ میلیون تومان در زمینه اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان تعهد کرده است، افزود: همچنین این نهاد جهادی در زمینه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، احیا و مرمت قنوات، احداث راه بین مزارع و احداث استخر ذخیره آب کشاورزی نیز ۲ میلیارد تومان تعهد کرده است.

عربشاهی گفت: بسیج سازندگی در زمینه احداث ۶ زمین چمن مصنوعی ۶۹۰ میلیون تومان مشارکت خواهد کرد که زیرسازی، حصارکشی و آماده‌سازی توسط بسیج سازندگی و خرید و نصب چمن توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین با مشارکت بسیج سازندگی و اداره ورزش و جوانان شهرستان، ۶ طرح زمین فوتبال ساحلی هم در برخی از روستاهای شهرستان اجرا می‌شود.

فرماندار زیرکوه اظهار داشت: همچنین بسیج سازندگی برای تکمیل سالن ورزشی افین ۲۵۰ میلیون تومان و برای تکمیل سالن ورزشی روستای بهمن آباد ۴۱۰ میلیون تومان تعهد کرده است.

عربشاهی افزود: همچنین با مشارکت بسیج سازندگی و با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان امسال سه ایستگاه دیجیتال در روستاهای مغیلان، مهرک و باغستان راه اندازی می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با تزریق به موقع اعتبارات ملی، استانی و سهم بسیج سازندگی به عنوان دستگاه معین محرومیت زدایی شهرستان، امسال با تکمیل این طرح‌ها شاهد رفع محرومیت‌زدایی و جهش توسعه‌ای در شهرستان باشیم.

عربشاهی بیان کرد: جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان زیرکوه جهت تامین اعتبار از محل تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین استانداری خراسان جنوبی و بسیج سازندگی با حضور کارشناس دفتر امور روستایی و شوراها و مسوول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی امسال برگزار شد و طرح‌های عمرانی جهت تامین اعتبار در مرحله اول تفاهم‌نامه مذکور مورد بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: سهم این شهرستان از محل اعتبارات استانی، معادل ۲۶ میلیارد و ۲۸ میلیون تومان در قالب ۱۴۵پروژه است که با اولویت مصوبات سفر استاندار، پروژه‌های قابل بهره‌برداری، مسکن محرومان و جهش تولید هزینه خواهد شد.

۱۵ مهرماه سال گذشته همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری به خراسان جنوبی با امضای تفاهم‌نامه‌هایی برای چهار شهرستان مرزی این استان معین محرومیت‌زدایی انتخاب شد.

بر این اساس تفاهم‌نامه‌ای بین بسیج سازندگی و استانداری خراسان جنوبی برای محرومیت‌زدایی از شهرستان مرزی زیرکوه منعقد شد که این نهاد به مدت پنج سال در راستای ارتقای زیرساخت‌های زیرکوه و رفع محرومیت‌زدایی مشارکت خواهد کرد.

زیرکوه یکی از چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی در مجاورت کشور افغانستان است.