استاندار خراسان جنوبی گفت: لازم است خط اعتباری ویژه برای استان به خصوص بخش کشاورزی و حوزه آب و خاک به مبلغ هشت هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شود.

جواد قناعت در دیدار علیرضا میرمحمد صادقی معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی اظهار کرد: با توجه به اینکه جذب اعتبارات شناور صندوق توسعه ملی در بازه زمانی تعیین شده برای استان‌های کم‌برخوردار مشکل است لذا پیشنهاد می‌شود سهمی از این اعتبارات برای استان‌های کمتر توسعه‌یافته از جمله خراسان جنوبی مانند تسهیلات تکلیفی در نظر گرفته شود.

وی افزود: تکلیفی شدن اعتبارات، فرصت مطلوبی برای استان‌های کمتر برخوردار خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه از نیاز این استان به مرکز تصویربرداری و پرتونگاری (MRI) خصوصی گفت و پیشنهاد داد: صندوق توسعه ملی در راه‌اندازی این مرکز که در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، مشارکت کند.

وی همچنین با ارائه پیشنهاد مشارکت صندوق توسعه ملی در طرح‌هایی که به عنوان اولویت و مطالبه عمومی طی سال‌های اخیر مطرح بوده است، راه‌اندازی ایرلاین در جهت توسعه پروازهای استان را از جمله این مطالبات عنوان کرد.

قناعت با یادآوری رغبت استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی در همه بخش‌ها، خواستار کاهش نرخ تسهیلات فعلی این صندوق برای استان‌هایی مانند خراسان جنوبی شد و گفت: کاهش نرخ تسهیلات، ترغیب کننده است و می‌تواند برای حضور سرمایه‌گذاران در استان جذابیت ایجاد کند.

وی به جایگاه صندوق توسعه ملی در شتاب دادن به روند اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی اشاره و تاکید کرد: صندوق توسعه ملی، استان‌های کمتر برخوردار را ویژه‌تر ببیند.

“علیرضا میرمحمد صادقی” معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی هم در این دیدار برای حمایت از راه‌اندازی ایرلاین، ایجاد مرکز پرتونگاری همچنین اعطای سه هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش برای تامین مواد اولیه کارخانه کویر تایر قول مساعد داد.