نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های کلان در سه نقطه استان شاهد اتفاقات بزرگی هستیم و تحول خوبی در منطقه ایجاد شده است.

سلمان اسحاقی  در دیدار رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با استاندار خراسان جنوبی در بیرجند افزود: با پیگیری‌های استاندار، ظرفیت وزارتخانه‌های مختلف برای استان خراسان جنوبی بالقوه شده و مردم در دولت سیزدهم شاهد برکات مختلفی هستند.

وی گفت: سرمایه‌گذاری ایمیدرو در نهبندان موجب رفع محرومیت از منطقه می‌شود و در محدوده طبس هم شاهد فعالیت‌های خوبی هستیم.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پپیگیری‌های متعدد برای اجرای پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر قاین ادامه داد: اکنون با نگاه ارزشمند مدیرعامل ایمیدرو در این زمینه نیز اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

وی گفت: حدود یک دهه گذشته با ساخت مجتمع هزار واحدی مسکن مهر به فاضلاب قاین بی‌توجهی شد لذا شاهد بودیم که فاضلاب در وسط شهر با چالش زیادی مواجه بوده است.

اسحاقی عنوان کرد: اگر به این رویه همچنان بی‌توجهی شود بحران بزرگی در شهر قاین ایجاد خواهد شد به طوری که این شهر قابل سکونت نخواهد بود.

وی گفت: عملیات احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر قاین جزو تحولات اجتماعی بزرگ است که می‌تواند در حوزه سلامت و زیست محیطی کمک بزرگی به شهرستان قاینات باشد.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در منطقه قاینات با توجه به خشکسالی‌های اخیر نگرانی‌هایی از لحاظ ذخایر آبی وجود دارد و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب می‌تواند آرامش روحی از لحاظ تامین آب مورد نیاز فولاد را برای مردم به دنبال داشته باشد.

وی افزود: ۷۹ میلیون متر مکعب آب در بازه ۳۰ سال باید از طریق پساب فاضلاب تحویل مجتمع فولاد قاینات شود که می‌تواند اتفاق بزرگی باشد.

اسحاقی گفت: یکی از تعهدات اجتماعی ایمیدرو اتصال معادن و صنایع مرتبط به فولاد است لذا با توجه به اراده موجود امیدواریم زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

وی با اشاره به افتتاح واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قاینات در سفر آذر ماه رئیس جمهور به خراسان جنوبی گفت: امیدواریم با تسریع در اجرای پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب قاین و استفاده از پساب آن شاهد افتتاح بخش فولادسازی این مجتمع با حضور رئیس جمهور باشیم.

امروز با حضور مسوولان ایمیدرو، شرکت ملی فولاد ایران و شرکت آب و فاضلاب، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استانی در شهرستان قاینات عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر قاین آغاز می‌شود.

این پروژه با پیگیری‌های استاندار و مسوولان خراسان جنوبی در جهت تامین آب مورد نیاز کارخانه فولاد قاینات با پساب اجرا می‌شود و تبادل توافق‌نامه واگذاری امتیاز استفاده از پساب مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهر قاین نیز در برنامه قرار دارد که شامل احداث تصفیه‌خانه و خط انتقال است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور