#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: در کمیته بررسی مشکلات صنوف آلاینده بیرجند مقرر شد که زمین صنوف به صورت قسطی و با سند قطعی به متقاضیان واگذار شود.

، علیرضا عباس‌زاده روز چهارشنبه در کمیته بررسی مشکلات صنوف آلاینده بیرجند اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مردم و صاحبان صنوف آلاینده این است که هزینه‌های آماده‌سازی باید توسط آنان پرداخت شود در حالی که در این شهرک، اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی و شهرداری بیرجند هم دارای اراضی هستند و آنها نیز باید به سهم خود بخشی از هزینه‌های آماده‌سازی شهرک را پرداخت کنند که این درخواست و دغدغه صاحبان صنوف، به‌حق است.

وی ادامه داد: در این کمیته مقرر شد که سهم هر یک از دستگاه‌ها از جمله شهرداری، راه و شهرسازی و  مالکین واحدها توسط دفتر فنی استانداری بررسی و سهم هر کدام مشخص شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه باید اطلاع‌رسانی لازم توسط تعاونی به اعضای صنوف آلاینده انجام شود که محدوده تخفیفات اخذ پروانه شهرداری تا ۳۱ تیرماه سال جاری است، اضافه کرد: در سایت صنوف آلاینده بیرجند استقرار بیش از ۲ هزار واحد پیش‌بینی شده است.

عباس‌زاده با تاکید بر اینکه شهرداری متولی انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر است و دستگاه‌های متولی از جمله استانداری هم در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها و راه دسترسی با شهرداری مشارکت خواهند داشت، اضافه کرد: آبرسانی به شهرک صنوف آلاینده به اتمام رسیده و گازرسانی و برق‌رسانی به این شهرک هم در دستورکار قرار دارد.

وی تصریح کرد: انتقال نیافتن صنوف آلاینده در شهر بیرجند با گذشت ۱۵ سال یکی از معضلات اساسی در مدیریت شهری است و انتقال صنوف آلاینده به خارج از محدوه شهر جزو تکالیف قانونی شهرداری و دستگاه‌های اجرایی است تا از عوارض این صنوف در داخل محدوده شهر در امان باشیم.

انتقال صنوف آلاینده از مرکز شهر یکی از طرح‌های زیربنایی در بیرجند است که بعد از ۱۵ سال هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده و قرار است با تکمیل طرح سایت صنوف کارگاهی ۲ هزار و ۶۰۰ واحد آلاینده در هشت گروه صنفی از سطح شهر بیرجند جمع‌آوری ‌و در مکان جدید مستقر شوند.