رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از اجرای طرح مقابله با سرقت‌های خشن در استان خبر داد و گفت: در این رابطه ۳۰ نفر سارق و مالخر دستگیر شدند.

 سرهنگ کاظم صادقی روز دوشنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: این طرح در راستای تشدید اقدامات مقابله‌ای با سرقت‌ها و با هدف کاهش و مهار جرایم به ویژه سرقت‌های خشن، تامین آسایش و امنیت عمومی به مدت سه روز در سطح استان اجرایی شد.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی در مدت اجرای طرح مقابله با سارقان خشن علاوه بر کشف سه فقره پرونده سرقت‌های خشن، ۳۹ فقره پرونده سایر سرقت‌ها از قبیل منزل و اماکن دولتی و خصوصی را کشف کردند و در این رابطه ۳۰ نفر مالخر و سارق دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات فنی و با توجه به شواهد موجود و ارائه مستندات مربوطه به بزه ارتکابی خود اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: مقابله با سرقت یکی از اولویت‌های پلیس است و افرادی که بخواهند با اعمال مجرمانه امنیت جامعه را خدشه دار کنند، پلیس در چارچوب قانون و بدون هیچ گونه اغماضی و قاطعانه با آنان برخورد می‌کند.

انهدام باند سارقان سوخت خودروها در بیرجند

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند هم گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سوخت خودرو در این شهرستان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ احمدرضا کارگر افزود: ماموران “کلانتری ۱۳” شهرستان بیرجند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، ۲ نفر سارق را در این خصوص شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند که پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی اظهار داشت: متهمان ابتدا در اظهارات خود منکر هرگونه جرم و اتهامی شدند اما پس از رو به رو شدن با شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشودند و به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند گفت: همچنین در بازجویی‌های تخصصی و پلیسی از سارقان دستگیر شده، یک نفر مالخر شناسایی و دستگیر شد که متهمان با پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی به مردم توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور