?در دیدار استاندار خراسان جنوبی با وزیر نیرو بر استفاده مطلوب از ظرفیت های کشور افغانستان تأکید شد.
معتمدیان در این دیدار که با حضور دو تن از معاونین وزارت نیرو همراه بود، ضمن تشریح ظرفیت های بالقوه استان خاطرنشان کرد: از پتانسیل هم مرزی با کشور افغانستان می توان در بهره گیری هر چه بیشتر از این ظرفیت ها استفاده کرد.
?وی با اشاره به مسئولیت وزیر نیرو به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و افغانستان، توسعه روابط اقتصادی استان با کشور همسایه را خواستار شد.
?استاندار ضمن ارائه توضیحات جامع درخصوص مرز ماهیرود و اقدامات استان در راستای بهسازی شرایط برای تجار ایرانی و افغانستانی، متذکر شد: در موقعیتی که شیوع کرونا، مبادلات مرزی را در همه مناطق کشور تحت الشعاع قرار داده، تسهیل شرایط و تأمین زیرساخت های لازم در این مرز، رشد صادرات را به همراه داشت.
?معتمدیان تأکید کرد: با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، مرز ماهیرود اصلاً تعطیل نشد.
وی اظهار داشت: این زیرساخت مهم در شهرستان سربیشه و وجود سه بازارچه مرزی دیگر در شهرستان های نهبندان، درمیان و زیرکوه، فرصت‌های خوبی برای توسعه مناسبات دو کشور در همه زمینه ها به ویژه در حوزه اقتصادی است.
?به گفته وی؛ از این طریق می توان در عرصه های صادرات برق ، توسعه کشت های فراسرزمینی به ویژه در محصولات آب بر و… فعالیت های چشمگیری داشت.

?استاندار از تلاش استان برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در تولید برق گفت و خاطرنشان کرد: با راه اندازی نیروگاه های بادی و خورشیدی در دست اقدام و تولید برق در استان، زمینه برای صادرات انرژی فراهم می گردد.
?معتمدیان در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع آب استان اشاره کرد و گفت: تکمیل مجتمع های آبرسانی و موضوع آبرسانی پایدار به روستاها از اولویت های استان است که به طور جدی دنبال می شود.
?وی با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای احداث چهار سد تغذیه مصنوعی در شهرستان های مرزی استان، همراهی وزیر با تسریع در روند تأمین اعتبارات مورد نیاز و اجرای کار را خواستار شد.
?به گفته وی؛ درصورت تأمین به موقع اعتبارات مورد نیاز، تا پایان دولت شاهد افتتاح یکی از این چهار سد خواهیم بود.
?موضوعات فرسودگی شبکه ها و اهمیت اصلاح آن در کاهش هدر رفت آب، اجرای پروژه های آبرسانی به شهرها و روستاها در راستای پایدارسازی آب شرب و بهداشتی، کمک به توسعه زیرساخت های لازم در زمینه بهره برداری از انرژی‌های تجدید پذیر از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.