#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: تاکنون بیش از ۷۸ درصد جمعیت هدف واکسیناسیون در این استان دُز اول و ۵۴ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

غلامرضا شریف‌زاده  افزود: ۵۰۸ هزار نفر از جمعیت استان خراسان جنوبی دز اول و ۳۵۶ هزار و ۵۵۲ نفر دز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

وی گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۵۲ هزار و ۸۴۲ دز واکسن کرونا تحویل استان شده که از این تعداد ۲۵ هزار و ۳۴۰ دز اسپوتنیک، ۹۹۸ هزار و ۳۲۲ دز سینوفارم، هزار و ۳۱۰ بهارات، ۱۰۲ هزار و ۴۷۰ آسترازنکا، ۱۱۵ هزار و ۴۰۰ دز برکت و ۱۰ هزار دز پاستوکوک بوده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی بیان کرد: محموله جدید واکسن کرونا نیز وارد بیرجند شد که شامل ۱۴۰ هزار دز سینوفارم و ۸ هزار واکسن برکت است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت تامین ایمنی لازم در برابر ویروس کرونا تزریق دُز سوم واکسن برای افراد بالای ۶۰ سال در خراسان جنوبی آغاز شد.

شریف‌زاده گفت: براساس دستورالعملی که از معاونت بهداشتی وزارتخانه ابلاغ شده افراد بالای ۶۰ سال که ۲ نوبت قبلی واکسن غیرفعال تزریق کردند و شامل واکسن برکت، بهارات و سینوفارم است، ترجیحا نوبت سوم که حداقل چهار ماه بعد از نوبت دوم باشد، با همان واکسن قبلی تزریق خواهد شد.

وی افزود: البته اگر کسی اصرار به تزریق نوع واکسن دیگر داشته باشد براساس دستورالعمل قبلی که مشخص کرده دُز یادآور با چه واکسن‌هایی خواهد بود همکاران ما در مراکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی درمانی واکسیناسیون را انجام خواهند داد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا گفت: در حال حاضر هیچ گونه محدودیتی برای دریافت واکسن و نوع آن در استان خراسان جنوبی وجود ندارد و از مردم می‌خواهیم واکسیناسیون خود را کامل کنند.

براساس آخرین رنگ‌بندی در خراسان جنوبی شهرستان قاینات از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز تغییر کرد و شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه نیز از وضعیت زرد به نارنجی تغییر رنگ دادند.

بر اساس این رنگ‌بندی شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، طبس، بشرویه و زیرکوه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های فردوس، سرایان، سربیشه، درمیان در وضع زرد (متوسط زرد) قرار دارند.

خوسف هم تنها شهرستان آبی (کم‌خطر) خراسان جنوبی است.