#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: دشمن غافل از این است که با حذف مطهری هرگز اندیشه او حذف نخواهد شد، نظیر فرموده رهبر معظم انقلاب که شهید سلیمانی برای دشمنانش خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار مسوول و جمعی از کارکنان عقیدتی سیاسی و فرماندهان سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: دشمنان بنا دارند خوبان را بکشند و حذف کنند بعد بر بدها که همجنس خودشان هستند، سلطه پیدا کنند.

وی گفت: با گرامیداشت یاد شهدا خون تازه‌ای به انقلاب اسلامی تزریق می‌شود و بر همه دنیا حجت داریم، وحشی‌های اروپا دم از تمدن می‌زنند و از دین برای مردم بهاییت و وهابیت می‌سازند در حالی که مجموعه عقیدتی سیاسی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرافتخار پای توحید الهی که معنا می‌دهد نه توحیدی که وهابی و مشرک می‌گوید، ایستاده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: عقیده یک نوع علم است اما معنای خاص خودش را دارد و این است که در طبع خودش، لوازمی دارد که با آنها گره خورده است.

وی گفت: برخلاف سایر علوم ممکن است به علت‌های عارضی ربط پیدا کنند اما به طور طبیعی مستقل بوده و لوازمی ندارد که به آن گره خورده باشد لذا عقیده علم خاص است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه عزیزترین سرمایه ما اصول عقیده است گفت: در عرف مطرح است که اصول عقیده در اسلام توحید، نبوت و معاد بوده و عدل و امامت نیز جزو اصول هستند؛ برخی هم می‌گویند اصول دین سه تا بوده و آن دو تای دیگر اصول مذهب است.

وی افزود: برخی می‌گویند اصول دین اسلام و مذهب تشیع پنج مورد است اما جای این سوال مطرح است که اگر اصول دین سه تا هست، پس این دو تای دیگر از کجا آمده؟ اگر بوده که می‌شود اصول دین، اگر نبوده می‌شود بدعت اما اشکال در کلام است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مذهب چیزی نیست که اصل داشته باشد تصریح کرد: مذهب به معنای راه یافتن است و به تعبیر امروزی‌ها مذهب نوعی کارشناسی است لذا مذهب ابزار است.

وی بیان کرد: بشری که در این عالم به او اختیار و انتخاب داده شده و از میلیون‌ها راه یکی را انتخاب می‌کند، فردا براساس قاعده عدل کارهایش حساب و کتاب می‌شود.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: اگر عدل را از معاد بگیریم، خاصیتی ندارد و همان اول ترازوی ظلم در قیامت زده می‌شود.

وی ادامه داد: عدل جزو اصولی است که اگر آن را بگیرید اصل معاد دیگر هیچ معنایی نمی‌دهد و این برخلاف عقل و آیات قرآن و احادیث و روایات است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: امامت در دیدگاه اسلام اصل دین است به جهتی که اگر امامت نباشد اصل نبوت معنا نمی‌دهد چون پیامبر اسلام (ص) آن همه رنج و زحمت کشید که بعد حکومت را بدهد دست ستمگران؟! پس این نبوت چه خاصیتی داشت و بر کجای مردم اتمام حجت کرد؟

وی افزود: اگر مساله امامت نباشد، خداوند متهم و اصل نبوت باطل می‌شود؛ کسانی که این اصول دین را کم و زیاد می‌کنند یا از روی جهل و نادانی است یا از روی ظلم و عدوان.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: باید حواسمان باشد که هیچ عزیزی پیش ما و خداوند به عزت عقاید و اصول عقاید ما نیست.

وی اظهار داشت: دین ناموس خدا است و علمای بزرگی که در این آشفته بازار تاریخ که بازار مهم آن دین‌فروشی است تلاش کردند و جان خود را سپر قرار دادند تا این عقیده سالم و مستدل و وحیانی را با فاصله ۱۴۰۰ سال به ما رساندند، بسیار ارزشمند هستند.