مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: مرحله اول گام دوم رزمایش کمک مومنانه در استان همزمان با عید سعید قربان آغاز شد.

مهدی هنری افزود: توزیع بسته‌های معیشتی، بسته تحصیلی، جهیزیه، گوشت قربانی، غذای گرم، پخت و توزیع نان توسط مواکب و پرداخت تسهیلات اجاره بها از جمله خدماتی است که به نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از کرونا در گام دوم رزمایش کمک مومنانه ارائه خواهد شد.

وی بیان کرد: مرحله اول گام دوم رزمایش کمک مومنانه از عید قربان تا غدیر است و مراحل دوم و سوم این رزمایش نیز به ترتیب در دهه اول محرم و دهه آخر صفر برگزار خواهد شد.

هنری عنوان کرد: در گام دوم رزمایش کمک مومنانه، اولویت با افرادی است که در گام قبلی شناسایی و ثبت‌نام شده‌اند اما سبد کالا دریافت نکردند.

وی اظهار داشت: تمامی هم استانی‌ها و افراد خیر می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در سراسر استان در روستاها و شهرها به پایگاه‌های مقاومت بسیج حوزه‌ها و رده‌های مختلف سپاه و اقشار بسیج در سطح استان تحویل دهند.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: رزمایش مواسات اعلام همبستگی ملت ایران بود و مردم خراسان جنوبی هم در این مدت ولایتمداری خود را با لبیک به خواسته مقام معظم رهبری بیش از پیش نشان دادند.

هنری گفت: در بحران کرونا و تعطیلی برخی از مشاغل، تعدادی از خانواده‌ها دچار آسیب اقتصادی شدند و رهبر معظم انقلاب برای جبران آن دستور اجرای رزمایش کمک مومنانه را از روز نیمه شعبان صادر کردند.

در سه مرحله گام اول رزمایش کمک مومنانه در خراسان جنوبی در مجموع ۱۳۶ هزار و ۲۱۴ سبد کالا بین نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا توزیع شد.