مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی با اشاره به انفجار در مرز دوغارون، گفت: منطقه ویژه اقتصادی برای ارائه خدمات و تخلیه بارهای کامیون ها ایرانی و افغانستانی آمادگی کامل دارد.
مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با ابراز تاسف از حادثه انفجار در مرز دوغارون- اسلام قلعه، گفت: خراسان جنوبی با توجه به بسته بودن این مرز پذیرای کامیون های تاجران ایرانی و افغانستانی خواهد بود. مهندس زارعی افزود: در سایت مرزی منطقه در ماهیرودامکانات زیرساختی زیادی فراهم شده که به راحتی صادرات و واردات از این معبر مرزی انجام گیرد. وی با بیان اینکه روزانه بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ تخلیه بارگیری در این مرز انجام می گیرد، عنوان کرد: در جلسه ای در سازمان حمل و نقل با حضور نمایندگان استانداری، اداره کل گمرکات و منطقه ویژه اقتصادی از مرزبانی استان برای تامین امنیت این کامیون ها درخواست شد. مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی با اشاره به مزیت های سایت مرزی ماهیرود، تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی برای ارائه خدمات و تخلیه بارهای کامیون ها آمادگی کامل دارد. زارعی ادامه داد: به دلیل شرایط جدید منطقه ویژه اقتصادی در روزهای تعطیل به طور شیفتی و ساعت کاری نیز برای ارائه خدمات به کامیون ها افزایش یافته است. وی با بیان اینکه یکی از سریعترین مرزها در کشور دررابطه با تخلیه بار هستیم، خاطرنشان کرد: تخلیه بار در مرز استان بدون هیچگونه تاخیری انجام می شود و پاسخگوی هر نوع فعالیت تجار افغانستانی با سریع ترین زمان ممکن هستیم.
زیر ساخت ها در مرز ایجاد شده است
مدیر کل کمرگات استان نیز با بیان اینکه برای استفاده از ظرفیت به وجود آمده آمادگی کامل را داریم، گفت: در مرز ماهیرود از نظر زیرساختی مشکلی وجود ندارد و تصمیماتی نیز برای تسهیل امور توسط منطقه ویژه اقتصادی گرفته شده است. رحیم زاده با بیان اینکه زیرساخت های مرز توسط منطقه ویژه اقتصادی فراهم شده، عنوان کرد: باتوجه به فراهم بودن زیر ساخت های لازم محیط مناسبی برای سرمایه گذاری واحد های تولیدی به وجود آمده است. مدیرکل کمرگات استان افزود: واحد های تولیدی که در منطقه ویژه اقتصادی مشارکت داشته باشند از امتیارات قانونی بهره مند می شوند. رحیم زاده ادامه داد: سرمایه گذارن همه ی مواد اولیه،تجهیزات و ماشین آلاآلات را در منطقه ویژه اقتصادی وارد کنند و کالایشان بدون پرداخت عوارض کالا را تولید و صادر کنند. رحیم زاده با اشاره به خدمات کمرگی به واحد های تولیدی، عنوان کرد: همه ی مراحل احراز کالا در منطقه ویژه اقتصادی و کمرگ استان انجام می شود تا در پایانه مرزی کمترین توقف انجام گیرد. وی با اشاره به رایزنی با ستاد قاچاق کالا و ارز کشور، اضافه کرد: امیدواریم مجوز تبدیل سوخت تفضیلی در استان را اخذ کنیم تا از ائتلاف وقت و از وقوع خطرات احتمالی جلوگیری کنیم