عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه بیرجند گفت: سند راهبردی و برنامه عملیاتی امور جوانان خراسان جنوبی با همکاری گروهی از کارشناسان دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان تدوین می‌شود.

محمدرضا اسدی یونسی  افزود: مراحل تهیه و تدوین این سند از ابتدای سال جاری آغاز شد و شامل بخش‌های ازدواج و خانواده، آسیب‌های اجتماعی، مشارکت اجتماعی، هویت، اشتغال و مهارت آموزی، اوقات فراغت و فضای مجازی است که تا ۶ ماه نخست  سال آینده تکمیل خواهد شد.

وی گفت: چهار بخش ازدواج و خانواده، آسیب‌های اجتماعی، اوقات فراغت و هویت تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

مجری تنظیم سند راهبردی حوزه جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: این سند نقشه راه و دستورالعمل مشخص را برای ستاد ساماندهی امور جوانان ایجاد می کند و از موازی کاری‌ها جلوگیری و در ستاد ساماندهی امور جوانان چارچوب مشخصی ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: تهیه این سند اقدامات دستگاه های مربوط را مشخص و آنها را نسبت به اقداماتشان پاسخگو می کند و همچنین شاخص‌هایی را برای ارزیابی عملکرد دارد.

اسدی یونسی گفت: ساماندهی امور جوانان استان با تدوین و اجرای این سند، آسان‌تر و امکان بهره گیری از ظرفیت جوانان مضاعف می‌شود.

وی همچنین در نشست اخیر کمیته تخصصی ازدواج که به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی برگزار شد گفت: هر کدام از اهداف سند راهبردی برنامه های جانبی دارد و برای هر دستگاه برنامه اختصاصی پیش بینی شده و مولفه‌هایی برای نظارت آن خواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند افزود: آمار و اطلاعات نیاز به شاخص‌هایی دارد که شاخص‌های دیگری و بانک اطلاعات حوزه جوانان را تدوین می‌کنیم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله