معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از نتایج مطلوب سفر استاندار برای دامداران طبسی خبر داد و گفت: چند مصوبه خوب برای رفع نیازهای دامداران این شهرستان اخذ شد.

 مشیرالحق عابدی اظهار داشت: همزمان با سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان طبس در پایان هفته گذشته و در بازدید یکی از واحدهای دامداری، موارد و مشکلاتی مطرح شد که استاندار بعد از استماع مطالبات دامداران حاضر، دستورات لازم را برای رفع مشکلات و درخواست‌های مطرح شده، صادر کرد.

وی گفت: پیرو دستور استاندار، با حضور مدیران حوزه اقتصادی استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، فرمانداری و جهاد کشاورزی شهرستان، این موارد پیگیری شد و این جلسه چندین مصوبه خوب برای رفع نیازهای دامداران شهرستان به همراه داشت.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات دامداران، تامین نهاده‌های دامی است گفت: در راستای رفع این نیاز مقرر شد برای دام شناسنامه‌دار و پلاک‌کوبی شده شهرستان، سهمیه مورد نیاز تامین شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا، راه‌حل دیگری به تصویب رسید که طی آن معاونت امور دام سازمان جهاد کشاورزی پیگیری کند تا در صورت تمایل دامداران، به منظور افزایش سهمیه کنسانتره، بخشی از نیاز به شکل نیمه دولتی تامین شود.

عابدی گفت: در این حالت نهاده خام آزاد تهیه شده تبدیل به کنسانتره می‌شود که به لحاظ ریالی قدری بیشتر از نهاده‌های دولتی هزینه دارد.

وی ادامه داد: برای تامین علوفه خشبه‌ای مورد نیاز دامداران هم مقرر شد با پیگیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و هماهنگی تعاونی‌های فعال مرتبط، علوفه مورد نیاز از دیگر مناطق که سهمیه مازاد دارند، تامین شود و با قیمت منطقه‌ای در اختیار دامداران قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از مشکلات دامداران در تامین آب و برق گفت و اظهار داشت: برخی واحدهای دامداری برای تامین آب و برق مورد نیاز با مشکلاتی مواجه بودند که این موضوع هم در جلسه طرح و مقرر شد، آمار تمامی واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری جمع‌بندی و طبق اولویت‌بندی‌های صورت گرفته، نسبت به رفع مشکل آنها اقدام شود.

وی گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد فرمانداری طبس بر حسن اجرای مصوبات مرتبط با حل مشکلات دامداران نظارت کند و جهاد کشاورزی شهرستان نیز به عنوان متولی نسبت به عملیاتی کردن آنها اقدام کند.

استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه بیستم آذر ماه در دومین مقصد شهرستانی خود به طبس رفت و از پروژه‌های عمرانی و زیربنایی این شهرستان در حوزه مسکن، برق، راه، معدن و گردشگری بازدید کرد.

وی روز بعد (جمعه) در سومین سفر شهرستانی خود به بشرویه رفت و در این سفر یک روزه از کارخانه پنبه پاک کنی بشرویه، کاروانسرای تاریخی اصفاک، بیمارستان شفا بشرویه، استخر شنا در دست ساخت، طرح بهسازی ورودی شهر بشرویه، واحد پرورش شتر مرغ، گلخانه هیدروپونیک در روستای کرند و بافت تاریخی بشرویه بازدید کرد.