نظر افضلی  نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی: همایش فرصت های سرمایه گذاری تشریفاتی نباشد از مسئولان تقاضا داریم با ایجاد ستاد پیگیری ویژه همایش توسعه و فرصت های سرمایه گذاری نهبندان با هدف تسهیل سرمایه گذاری، پیگیر تحقق اهداف همایش باشند.
همایش توسعه و فرصت های سرمایه گذاری نهبندان ۲۲ اردیبهشت امسال با حضور سرمایه گذارانی از کشورهای خارجی و فعالان اقتصادی سراسر کشور در این شهرستان برگزار شد.
شهرستان نهبندان در جنوب استان خراسان جنوبی با فاصله ۲۰۰ کیلومتر از مرکز استان در شرقی ترین نقطه کشور واقع است و یکی از نقاط کمتر برخوردار از حیث وضعیت اقتصادی و در عین حال غنی از لحاظ فرصت های سرمایه گذاری از جمله معادن و سنگ های تزئینی و اماکن بی بدیل گردشگری به شمار می رود.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه تصریح کرد: اگر به سرمایه گذار زمین، امکانات و مشوق های مربوط داده نشود انگیزه لازم برای سرمایه گذاری پیدا نمی کند.
وی گفت: برگزاری همایش توسعه و فرصت های سرمایه گذاری نهبندان اقدامی بی نظیر و بزرگ بود که باید با تلاش و همکاری همه مسئولان و مردم به دنبال تحقق نتایج آن باشیم.
افضلی افزود: تاکنون ۲ شرکت بزرگ داخلی در خصوص ایجاد پنل خورشیدی خانگی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) از سرمایه گذاری در نهبندان استقبال کرده اند.
وی اظهار داشت: بنا داریم دبیرخانه ای در خصوص پیگیری و جذب سرمایه گذار در فرمانداری نهبندان ایجاد شود و از امروز به بعد ما به عنوان مسئول باید به دنبال سرمایه گذار باشیم.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین سرمایه گذارانی از هندوستان و کشورهای اروپایی علاقه مند به سرمایه گذاری در منطقه هستند و تلاش شود سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در نهبندان انگیزه داشته باشد.
وی افزود: شرکت سرمایه ‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) به دنبال ایجاد نیروگاه بادی در نهبندان است و خانواده های منطقه باید از پنل های خورشیدی بهره مند شوند چون این پنل ها برای مردم درآمدزایی دارد.
شهرستان نهبندان با بیش از ۵۹ هزار نفر جمعیت و ۲۶ هزار کیلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و ۴۶۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله