#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: هیچ گونه کمبودی در اقلام اساسی ماه مبارک رمضان وجود ندارد و مردم می‌توانند برای تهیه اقلام اساسی و سایر کالاهای مورد نیاز خود در ماه مبارک رمضان و همچنین جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، از فروشگاه‌های اینترنتی مجاز در استان خرید کنند.

داود شهرکی افزود: اگر مردم کالاهای تنظیم بازار را در تمامی فروشگاه‌ها نمی‌بینند به این جهت است که بتوانیم نظارت مناسبی بر توزیع داشته باشیم و از نحوه توزیع کالا گزارش‌گیری کنیم.

وی اظهار داشت: فروشگاه‌هایی که صندوق مکانیزه و امکان گزارش‌گیری دارند، به آنها سهمیه توزیع دادیم که عمدتا شامل فروشگاه‌های بزرگ، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها می‌شود.

شهرکی افزود: ۴۸۹ تن برنج هندی، ۴۸۹ تن شکر، ۲۴۴ تن گوشت مرغ منجمد و ۱۴۷ تن گوشت گوساله منجمد در مرحله اول برای استان تامین شده و سهمیه شهرستان‌ها براساس جمعیت شهری اختصاص یافته است.

وی گفت: اکنون توزیع مردمی این کالاها در سطح مراکز بزرگ و عمده عرضه و ۵ فروشگاه اینترنتی مجاز استان در حال انجام است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه صد درصد سهمیه مرحله اول همه اقلام اساسی ماه ضیافت استان جذب شده است افزود: ۵۰۰ تن برنج نیز برای استان در مرحله دوم تخصیص یافته که پس از جذب، توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش خرید و تقاضای مردم برای برخی اقلام در ماه مبارک رمضان بیان کرد: طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان از سوم اردیبهشت با همراهی تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، پلیس نظارت بر اماکن عمومی و بسیج اصناف در مرکز استان و شهرستان‌ها آغاز شد و تا پایان این ماه مبارک ادامه خواهد داشت.

شهرکی با اشاره به انجام ۷۵۰ مورد بازرسی از آغاز اجرای این طرح گفت: در این مدت ۱۵ پرونده تخلف به ارزش ۳۷۰ میلیون ریال تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۵ هزار و ۳۷۹ مورد گزارش مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ دریافت شده که ۶۳۷ مورد آن در طرح نظارتی ویژه ماه رمضان بوده است تصریح کرد: گزارشات مردمی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته که نشان از اعتماد مردم به سازمان و جدیت در پیگیری گزارشات دارد.

وی به میزان مبالغ برگشی به شاکیان اشاره و اظهار داشت: بالغ بر ۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال از ابتدای طرح نظارتی ویژه ماه رمضان در حق شاکیان برگشت داده شده است.

بنابر این گزارش معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی نیز با اشاره به برگزاری ۲۱ جلسه کمیسیون تنظیم بازار در سال گذشته گفت: تلاش و پیگیری سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیر کمیسیون در برگزاری مستمر جلسات قابل تقدیر است.

مشیرالحق عابدی با اشاره به اینکه عملکرد این سازمان در جذب صد درصدی سهمیه اختصاص یافته در مرحله اول با کمترین زمان مثبت بوده است گفت: جذب تمامی سهمیه اقلام اساسی ماه مبارک رمضان در مرحله دوم نیز مورد انتظار است که اهتمام این سازمان و همراهی سایر دستگاه‌ها را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی شرایط تامین کالاهای اساسی استان را مطلوب ارزیابی کردند، بر ادامه نظارت بر توزیع اقلام اساسی و اجرای هرچه بهتر طرح نظارتی ماه مبارک رمضان از سوی دستگاه های نظارتی ذیربط تاکید کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به افزایش گزارشات دریافتی سامانه خبری سازمان صمت افزود: پیگیری دقیق و جدی گزارشات مردمی سامانه ۱۲۴ از سوی این سازمان قابل تقدیر است که اعتماد مردم و افزایش گزارشات نشان دهنده این موضوع است.

وی با اشاره به مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا، بر استفاده حداکثری از ظرفیت موجود فروشگاه‌های اینترنتی در استان تاکید و بیان کرد: فروشگاه‌های اینترنتی استان باید از سوی تمامی دستگاه‌های ذیربط در این خصوص حمایت شوند و فرهنگ‌سازی به منظور خرید از این فروشگاه‌ها نیز صورت گیرد.

همچنین در جلسه ستاد تنظیم بازار استان نرخ زولبیا و بامیه درجه یک ۲۰ هزار تومان و درجه دو ۱۹ هزار تومان برای مرکز استان اعلام شد.