خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 مدیریت فرهنگی و ارتباطات حوزوی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ۷۵ نفر از اساتید حوزه، روحانیون و علمای شاخص استان در دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد شرکت کردند.

حجت الاسلام محسن مشرفی روز پنجشنبه در حاشیه این اجلاسیه که همزمان با سراسر کشور در مدرسه تخصصی امیرالمومنین (ع) بیرجند برگزار شد، به خبرنگار ایرنا افزود: این برنامه به‌صورت سراسری و برخط در تمامی استان‌ها در حال برگزاری است و امروز با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در مرکز استان برگزار شد.

وی بیان کرد: از ۲ ماه قبل چهار محور اصلی برای اجلاسیه به دفاتر نمایندگی ولی فقیه در هر استان ابلاغ شد و پیرو این ابلاغیه کمسیون‌های تخصصی با موضوع و محور نقش حوزه علمیه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تشکیل شده که این کمیسیون‌ها جلساتی را در این مدت داشتند.

مدیریت فرهنگی و ارتباطات حوزوی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز اختتامیه این برنامه کشوری و سراسری برگزار شد و در بخش ابتدایی مراسم کلیپی از سخنان مرحوم آیت الله مشکینی و آیت الله محمد یزدی روسای فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اجلاسیه‌های قبلی جامعه مدرسین و علمای بلاد پخش شد.

وی افزود: در این اجلاسیه، آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله سبحانی از مراجع تقلید سخنرانی کردند و آیت الله سید ابراهیم رییسی به عنوان سخنران ویژه به‌صورت مجازی سخنرانی خواهد کرد.

حجت الاسلام مشرفی گفت: هدف از برگزاری این اجلاسیه تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه‌های علمیه است و اینکه حوزه علمیه چگونه می‌تواند در تحقق بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم موثر باشد.

دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد با شعار «رسالت حوزه‌های علمیه در تحقق و دفاع از اهداف و آرمان های انقلاب» طی روزهای ۲۲ و ۲۳ دی ماه جاری به‌صورت وبیناری در قم برگزار شد.

چهار کمیسیون «رسالت حوزه‌های علمیه در تولید منظومه معرفتی و ارزشی نظام اسلامی»، «رسالت حوزه‌های علمیه در تحقق خودسازی، فرهنگ سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی»، «رسالت حوزه‌های علمیه در ترویج و تحقق اقتصاد مقاومتی و معیشت جامعه» و «رسالت حوزه‌های علمیه در استفاده از فرصت‌ها و مواجهه با چالش‌ها و تهدیدات انقلاب اسلامی» به همین منظور تشکیل شده‌ است.