رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند گفت:همزمان با ایام فاطمیه ویژه برنامه های سوگواره یاس نبوی در آستان مقدم امامزادگان باقریه بیرجند برگزار می شود.
حجت الاسلام دادخدا خدایی اظهار داشت: از فردا به مدت پنج شب بعد از نماز مغرب و عشا آیین عزداری در آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند برگزار می شود که سخنران این مراسم ها حجت الاسلام بهروز رضایی از مبلغان اعزام قم است.

وی افزود: روز چهارشنبه ۹ بهمن همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) هیات های مذهبی شمال شهر با تجمع در این آستان مقدس به عزداری می پردازند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه سخنران محوری مراسم روز شهادت در آستان مقدس امامزادگان باقریه حجت الاسلام مختاری امام جمعه موقت بیرجند خواهد بود گفت:این آیین با مداحی مشتاق مالکی همراه است و به نماز جماعت ظهر و عصر ختم می شود که امید است با حضور خیل عظیمی از مشتاق اهل بیت شاهد عزاداری باشکوهی در این روز بزرگ باشیم.

وی تجمع بانوان فاطمی در امامزادگان باقریه را از دیگر برنامه های ایام فاطمیه برشمرد و افزود:این مراسم نیز روز دوشنبه هفتم بهمن ماه در آستان مقدس باقریه ویژه بانوان برگزار می شود.

حجت الاسلام خدایی همچنین از برگزاری سوگواره یاس نبوی در هفت بقعه متبرکه شاخص شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: آیین سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه یاد شده روز شهادت حضرت فاطمه زهرا برگزار می شود که عزاداری، سخنرانی، روضه خوانی و اقامه نماز از جمله برنامه هایی این آیین خواهد بود.