نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: شأن دانشگاه و حوزه این است که اندیشه را تغذیه کند و اساتید برای تهیه پادزهر القائات دشمن تلاش کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی  در مراسم افتتاحیه طرح “ضیافت اندیشه” اساتید دانشگاه بیرجند اظهار داشت: عنوان ضیافت اندیشه تعبیر جالبی است چرا که انسان اندیشه است.

وی افزود: انسانی به کمال می‌رسد که اندیشه‌اش تغذیه شود و از بدن چیزی باقی نخواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: براساس پژوهش‌هایی که دارید، قضایای بسیاری را بررسی خواهید کرد و شرایطی فراهم شود که به اندیشه فرصت دهد.

وی اظهار داشت: انسان تحت تاثیر دیدنی‌ها و شنیدنی‌ها قرار می‌گیرد و جمع‌بندی این موضوعات در دل انسان قرار دارد، اگر برخی از اصول ظاهری رعایت نشود به دل فرصت تاثیر اندیشه نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اهمیت سالم نگهداشتن محیط گفت: محیط سالم، دل را سالم نگه می‌دارد و این فضاهای مجازی و حقیقی و نفوذهای دشمن باعث می‌شود تا جوانان ما در حیرت ضلالت بماند.

وی تاکید کرد: باید پادزهر القائات دشمن توسط اساتید براساس گفتنی‌های لازم تهیه شود و آن را اشباع کند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه محیط علم نباید محیط تظاهر باشد گفت: مسائل عفاف و حجاب یکی از مسائل تاثیرگذار در محیط علم است و یک مساله حقوقی محسوب می‌شود که باید روی این زاویه تحقیق و پژوهش شود و این طور ساده حقوق دیگران را ضایع نکنیم و نگذاریم بشر را به پرتگاه ببرند.

وی با اشاره به مساله قانون اظهار داشت: تمام جهان هستی قانون است و شریعت و اخلاق تمامش قانون است، حرف زدن و شنیدن قانون دارد و جدی‌تر از قانون مساله‌ای در عالم نداریم، هر لحظه در این جامعه صدها میلیون امتیاز قانون داریم و شاید تعجب‌آور باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: برخی افراد با ادعای روشنفکری می‌گویند فلان قانون را قبول نداریم و این تمدن از هر وحشی‌گری، وحشی‌تر است؛ چرا برای فرزندان خود قانون را تفهیم نمی‌کنیم که در کدام کشور یک قانون رسمی علنی به روی زمین گذاشته شود و قانون رعایت نشود.

وی با بیان اینکه برای گسترش اندیشه‌ای باید خود را به منطق و علم و استدلال مجهز کنیم افزود: کار پیامبران الهی همین بوده است و استبدادگران متاسفانه با ظلم‌های خود مانع این کار شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اروپای وحشی و استعمارگر بی‌عقل و بی‌دین بدترین آفت بشر است گفت: اینها منطق ندارند و به دنبال سلطه بر بشر هستند، طرح‌شان افساد و دزد کردن مردم، ایجاد اختلاف بین مردم و ناامید کردن مردم در کنار انواع و اقسام فسادها است.

وی اظها رداشت: در یک جامعه بصیر و عاقل این استعمار بی‌دین نمی‌تواند جلو بیاید و دست به انواع فسادها می‌زند که یکی از آنها درهم شکستن عفاف و حجاب و ارزش‌ها است که یک طرح استعماری محسوب می‌شود و به این طرح “طرح اندلسی” می‌گویند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: طرح اندلسی اکنون در تمامی کشورها از جمله ایران اسلامی در حال اجرا شدن است و به دنبال بی‌غیرت کردن مردم هستند لذا نباید دشمن را ضعیف بشمارید و باید به فرزندان خود هشدار دهیم و این طرح حد توقف ندارد.

وی عنوان کرد: اگر کوتاهی کنیم دنیا به قتلگاه اندلس تبدیل خواهد شد و تکلیف همه ما این است که جامعه خود را مجهز به علم، بصیرت، خدمت و عشق به معنویت کنیم که امیدواریم این طرح ضیافت اندیشه به معنای تام برای دانشجویان یک محیط مفید و موثر بسازد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور