مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: سالن علامه فرزان بیرجند به عنوان یکی از مکان‌های فرهنگی و با اهمیت استان که در حال بازسازی است اکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ناصر نبی‌زاده روز شنبه فزود: سالن علامه فرزان یکی از مکان‌هایی بوده که هنرمندان و ساختار مدیریتی استان از آن استفاده می‌کردند و الان هم نگاه خاصی به این سالن است.

وی گفت: این سالن بر اثر حادثه آتش‌سوزی در سال ۱۳۹۶ دچار حریق شد و بازسازی آن در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون چهار میلیارد و ۹۴۶ میلیون تومان اعتبار برای اجرای این پروژه هزینه شده است اظهار داشت: پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تکمیل و پنج میلیارد تومان دیگر برای تجهیز این مجموعه فرهنگی نیاز داریم.

وی افزود: زیربنای ساختمان در دست ساخت یک هزار و ۳۷۲ متر مربع است و مساحت مجموع پروژه یک هزار و ۷۰۰ مترمربع پیش‌بینی شده است.

نبی‌زاده بیان کرد: ظرفیت قبلی سالن ۳۸۰ صندلی بود که اکنون به ۶۰۰ صندلی افزایش یافته و سن گردان و پلاتو از دیگر ویژگی‌های سالن علامه فرزان است.

وی گفت: در طراحی جدید ضمن رعایت‌ استانداردهای لازم، سِن گردان برای آن پیش‌بینی شده است.

سالن آمفی تئاتر علامه فرزان بیرجند به عنوان یکی از تالارهای اصلی فرهنگی و هنری مرکز استان سال ۱۳۹۶ در آتش سوخت و بلافاصله کار بازسازی آن اواخر همان سال آغاز شد.