رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: معدن طلای شادان شهرستان خوسف توانسته در حال حاضر زمینه اشتغال مستقیم حدود ۱۰۰ نفر را در دو بخش معدن و احداث واحد فرآوری فراهم کند.

عباس جرجانی، امروز یکشنبه ۲۱ دی در بازدید از مجتمع معدنی طلای شادان شهرستان خوسف اظهار کرد: قطعا با افزایش فعالیت‌های معدنی و همچنین راه اندازی واحد فرآوری جوار معدن، زمینه اشتغال افراد بیشتری در این مجتمع با اولویت بکارگیری نیروهای بومی و محلی فراهم خواهد شد.

جرجانی با اشاره به ذخیره بالای ماده معدنی در این معدن افزود: ذخیره قطعی این معدن بیش از ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن برآورد شده است که بیشترین میزان ذخیره در میان معادن طلای استان می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: کانسنگ طلا در این معدن با عیار میانگین ۰.۵۵ پی پی ام است.

وی تصریح کرد: پروانه بهره برداری این معدن با استخراج اسمی سالانه ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تن و در مساحتی بالغ بر ۱۷ کیلومتر مربع صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به همراه فرماندار شهرستان خوسف و جمعی از مدیران شهرستانی از مجتمع معدنی طلای شادان شامل معدن و بخش‌های مختلف طرح فرآوری آن بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و پیشرفت این مجتمع قرار گرفت.

در ابتدای این بازدید رئیسی، مدیر مجتمع معدنی طلای شادان گزارشی از روند فعالیت در بلوک‌های مختلف معدنی، پیشرفت و مراحل نصب ماشین آلات و همچنین مسائل پیش روی احداث این طرح ارائه کرد.