#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت “سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس/ ۵ اردیبهشت ”

?به نام حضرت حق

?”اولین باری که دخالت نظامی در این مناطق انجام گرفت، سال ۱۳۵۹ بود که نیروهای آمریکایی به فرمان رئیس‌جمهور دموکرات، به قصد این ‌که خود را به تهران برسانند، به طبس حمله‌ نظامی کردند. البته از همان نیمه‌ راه، جسدهای سیاه‌شده و جزغاله شده‌شان برگشت!عجیب است! کشور عزیز و ملت بزرگ و منطقه‌ تاریخی ما، آزمایشگاه چه تجربه‌های بزرگی است”. رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)

?پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی در بهمن ماه ۱۳۵۷، علاوه بر این که اریکه ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را در داخل کشور به زیر کشید، به قدرتی عظیم در منطقه تبدیل شد که با اشاعه شعار وحدت جهان اسلام، مرزهای جغرافیایی را درنوردید و هیمنه و شکوه ابرقدرت های جهانی را در هم شکست.
?آمریکا که تاب تحمل این شکوه را نداشت و منافع منطقه‌ای خود را در خطر می دید، در ادامه توطئه های مکرر علیه نظام جمهوری اسلامی، عملیات” پنجه عقاب” را طراحی نمود و هفت فروند هواپیمای غول پیکر نظامی ۱۳۰-c و هشت فروند بالگرد نظامی مجهز را راهی صحرای طبس کرد تا با خیال خام خود، از آن طریق به تهران رسیده و به حریم امن ایران، خدشه وارد نماید، اما غافل از این که شن ها هم می توانند مأمور خدا شوند! و به فرمایش امام خمینی( رضوان الله تعالی علیه)؛” این مانور احمقانه به امر خدای قادر شکست خورد”.
?اینک و بعد از گذشت ۴۲ سال از آن واقعه تاریخی، جنازه های بالگردها و هواپیماهای آمریکایی در صحرای طبس، همچنان مصداق روشنی بر امداد مکرر الهی است که همواره سایه امنی برای ملت بزرگ ایران در همه عرصه ها بوده و خواهد بود.
?اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام این واقعه بزرگ، سردار شهید “محمد منتظر قائم” و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان انقلاب، توفیقات روزافزون ملت سرافراز ایران را در تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تحت منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت ا… العظمی امام خامنه ای (حفظه الله)، از درگاه حضرت سبحان مسئلت دارم.
?امید که زیر سایه حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) همواره سربلند و پیروز باشید.

?جواد قناعت
استاندار خراسان جنوبی