رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: به منظور افزایش دسترسی و رفع دغدغه مردم در حوزه توزیع تخم مرغ و با توجه به تصمیم کمیسیون نظارت استان، مراکز توزیع عمده در مرکز استان به پنج واحد افزایش می‌یابد.

عباس جرجانی در حاشیه یازدهمین نشست کمیسیون تنظیم بازار استان که روز شنبه به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: به دنبال تاکید استاندار درخصوص برنامه‌ریزی برای تامین و توزیع مرغ و تخم مرغ در روزهای پیش رو با توجه به شیوع ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، جلسه کمیسیون تنظیم بازار با حضور تمامی اعضا برگزار شد.

وی گفت: برای سایر شهرستان‌ها نیز در مرکز هر شهرستان یک واحد توزیع عمده تخم مرغ پیش بینی می‌شود تا در شهرستان‌ها هم این فرآیند تسهیل شود.

رییس سازمان صمت خراسان جنوبی از تشدید نظارت‌ها در راستای رصد و کنترل قیمت مرغ و تخم مرغ در سطح استان خبر داد و افزود: بازرسی و نظارت‌ها با همکاری بسیج اصناف و همراهی سایر دستگاه‌های نظارتی افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در این جلسه برابر اعلام رییس سازمان جهاد کشاورزی، در شرایط فعلی هیچ گونه کمبودی در حوزه مرغ و تخم مرغ در خراسان جنوبی وجود ندارد و نیاز استان به طور کامل تامین شده است.

جرجانی با بیان اینکه اقدامات لازم برای کنترل بیماری از سوی اداره کل دامپزشکی در حال انجام و تولید تخم مرغ به صورت روزانه در حال رصد است گفت: در صورت لزوم و نیاز در آینده، حتما پیش بینی‌ها و تصمیمات لازم به منظور تامین تخم مرغ از سایر استان‌ها اتخاذ خواهد شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این نشست با اشاره به برخورد قاطع با متخلفان در این حوزه گفت: برای ۹ متخلف در حوزه تامین تخم مرغ استان بیش از سه میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال پرونده تخلف تشکیل شده است.

علی تهوری افزود: پرونده متخلفان برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.