معاون وزیر بهداشت و درمان از ورود ۷۰ پزشک متخصص و ۳ دستگاه ام آر آی به استان خبر داد.

 

کریمی معاون وزیر بهداشت و‌ درمان با اشاره به اینکه تا چند هفته آینده ۷۰ پزشک متخصص به استان تخصیص داده می‌شوند گفت: قول می دهیم تا پایان سال ۳ دستگاه ام آر آی به شهرستان‌های طبس، فردوس و نهبندان تخصیص داده شوند.

او با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی ۱۴ کشت حلزون گوش صورت گرفته است افزود: اعتباراتی نیز به دانشگاه  استان تخصیص داده شده تا خانواده‌هایی که نیازمند هستند بتوانند برای فرزندانشان کشت حلزون گوش را انجام دهند.

کریمی با بیان اینکه تا چند ماه آینده می‌توانیم جشن پایان ناشنوایی مادرزادی قابل درمان را در کشور برگزار کنیم اظهار کرد: آیین نامه‌هایی برای بیمارستان‌های محلی نیز تخصیص داده شده است و در دولت سیزدهم اتفاق خوبی که افتاد این است که سرمایه گذاری در بحث درمان و سلامت سهولت یافت.

تخصیص دستگاه ماموگرافی جدید در بیرجند

کریمی معاون وزیر بهداشت و درمان گفت: باتوجه به آنکه دستگاه ماموگرافی بیرجند قدیمی است قول اعطای یک ماموگرافی نو به این شهرستان را داده ایم.


او با اشاره به اینکه بخش روانپزشکی بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند نیاز به تقویت دارد و باید ساختمان جدیدی برای آن احداث شود افزود: قول اعطای چند مجوز را برای این بخش داده ایم.

کریمی با بیان اینکه در بحث بیماران تالاسمی پیگیر متخصص خون برای استان هستیم اظهار کرد: زمانی که یک متخصص وارد استان می‌شود باید زمینه ماندن او فراهم شود که از جمله آن‌ها می توان به تأمین اسکان فرد، پرداخت به موقع مطالبات وی و تأمین امکانات رفاهی دیگر اشاره کرد.

معاون وزیر بهداشت و‌ درمان ادامه داد: امسال در کشور ۲ هزار و ۲۰۰ متخصص تخصیص داده خواهد شد و زمانی که متخصص بخواهد به استانی برود اولویت اول بومی بودن فرد است.

او بیان کرد: امسال ۱۲۰ دستگاه سی تی اسکن خریداری و در کشور توزیع می‌شود.

کریمی در خصوص وضعیت کمبود دارو در کشور گفت: پیگیر واردات دارو به کشور هستیم و هم اکنون شرکت‌های دارو سازی به صورت ۳ شیفت در حال کار هستند تا کمبود دارو در کشور برطرف شود.

معاون وزیر بهداشت و‌ درمان همچنین بیان کرد: یک صندوق برای بیماران خاص با اعتبار ۵ هزار میلیارد در نظر گرفته شده است تا این بیماران هم از هزینه‌های درمانی رنج نبرند.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور