طول باند‌های دوم راه‌های خراسان جنوبی با بهره برداری از ۱۳۷ کیلومتر باند دوم در یک سال گذشته به ۷۵۱ کیلومتر رسید.

، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: این ۱۳۷ کیلومتر باند دوم از ۵۶۰ افزایش طول باند‌های دوم محور‌ها به ۷۵۱ کیلومترکیلومتر پروژه در دست اجراست که زیر بار ترافیک رفت.
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: حدود ۱۳۷ کیلومتر باند دوم راه‌های استان در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسید و اکنون ۷۵۱ کیلومتر از راه‌های دوبانده خراسان جنوبی زیر بار ترافیک است.
وحید داعی افزود: در پروژه محور بیرجند – قاین که از سال ۸۷ عملیات دوبانده سازی آن آغاز شد تا سال ۹۸ فقط ۴۸ کیلومتر از محور دوبانده سازی شد و فقط در سال ۹۹ حدود ۲۰ کیلومتر دوبانده شد و زیر بار ترافیک رفت.
وی گفت: در حوزه راه‌آهن نیز با پیگیری‌های صورت گرفته، مصوبه هیات امنای صندوق توسعه ملی درخصوص این پروژه اخذ شده و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ تسهیلات این صندوق را در این پروژه اجرایی کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص ساخت مسکن ، در این استان ۵ هزار و ۳۰۰ نفر ثبت‌نام کردند و واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن شناخته شدند که برای همه واجدان شرایط زمین مناسب تامین شده است.
داعی گفت: امیدواریم امسال با پیگیری لازم بتوانیم برای تسریع ساخت و ساز مسکن این افراد اقدام کنیم.
وی افزود: همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته در سال ۹۹ درخصوص زائرسرای بنیاد زائر در مشهد مقدس تفاهم‌نامه‌ای با مشارکت راه و شهرسازی و شهرداری انجام شد و با کمک سازمان نظام مهندسی و شهرداری و بنیاد زائر استان توانستیم پروانه این زائرسرا را اخذ کنیم که در سال جاری عملیات اجرایی آن را نیز آغاز خواهیم کرد.