کارخانه کنسانتره آهن با مشارکت سرمایه‌گذاران ایران و چین در چهارمین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان زیرکوه به بهره‌برداری رسید.

 آیین بهره‌برداری رسمی از واحد تولید کنسانتره آهن شهرستان زیرکوه روز شنبه در ادامه سفر استاندار به این شهرستان مرزی و با حضور نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسوولان و سرمایه‌گذاران این طرح صنایع معدنی برگزار شد.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در این آیین گفت: کارخانه کنسانتره آهن شرکت بارمان آساک هیراد با سرمایه‌گذاری حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به عنوان بزرگترین واحد صنعتی شهرستان زیرکوه فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

حامد حسن‌نژاد افزود: این کارخانه در زمینی به مساحت هفت هکتار احداث شده و ظرفیت تولید سالانه آن ۳۵۰ هزار تن کنسانتره آهن است.

وی بیان کرد: بخش عمده مواد اولیه کارخانه کنسانتره آهن زیرکوه از معدن سنگ آهن کلاته ناصر شهرستان زیرکوه و بخش دیگری از سه معدن خواف (خراسان رضوی) تامین می‌شود.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با بهره‌برداری از این واحد صنعتی برای حدود ۹۰ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

استاندار خراسان جنوبی تیر امسال نیز از واحد تولید کنسانتره سنگ آهن در شهرستان زیرکوه بازدید کرده بود.

امروز با حضور جواد قناعت بهره‌برداری از پروژه آسفالت جاده بین مزارع روستای فندخت نیز آغاز شد.

این محور به نمایندگی از چهار پروژه آسفالت به حجم ۲۵ هزار متر مربع در شهرستان زیرکوه افتتاح شد و اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه‌ها، ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

جاده فرعی بین مزارع فندخت بیش از چهار کیلومتر طول دارد که با مشارکت بسیج سازندگی خراسان جنوبی و خودیاری مردم احداث شد و تکمیل آن مورد اسقبال اهالی منطقه قرار گرفت.

استاندار خراسان جنوبی در چهارمین روز دهه فجر برای افتتاح طرح‌های عمرانی شاخص زیرکوه به این شهرستان سفر کرد و با حضور وی عملیات اجرایی گازرسانی به بازارچه مرزی یزدان به نمایندگی از ۶۰ پروژه گازرسانی شهرستان زیرکوه هم آغاز شد.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان است و زیرکوه در مجاورت کشور افغانستان تا مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد.