#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی اظهار کرد: برای افرادی که حساسیت به تزریق واکسن داشته باشند یا پس از تزریق، شوک به بدنشان وارد شود، باید دوز دوم را تحت نظر پزشک تزریق کنند.

غلامرضا شریف‌زاده، گفت: تعداد کل آزمایشات کرونا تا دیروز ۵۹ هزار و ۷ مورد بوده که از این تعداد، ۲۱ هزار و ۲۸۳ مورد مثبت شناسایی شده است.

وی افزود: هم اکنون ۱۶۸ مورد مبتلا به بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۷۳ نفر مبتلا به کرونا بوده، ۱۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده که حال چهار نفر نامساعد است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان بروز تجمعی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان ۲۵۷۳ و در کشور ۳۴۹۶ نفر است، تصریح کرد: در شهرستان‌ها نیز قاین با ۳۱۰۳ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه اول و به ترتیب شهرستان‌های سرایان، طبس، فردوس، بیرجند، زیرکوه، بشرویه، سربیشه، خوسف، درمیان و نهبندان نیز در رتبه‌های بعدی از نظر این شاخص قرار دارند.

شریف‌زاده با اشاره به میزان واکسیناسیون در استان، ادامه داد: هم اکنون ۷.۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال واجد شرایط در استان واکسینه شدند که این شاخص در کشور ۶.۹ درصد است.

وی بیان کرد: در مورد پوشش واکسیناسیون سالمندان در سن بالای ۷۰ سال، ۶۷ درصد و در سن بالای ۸۰ سال ۸۴.۱ درصد واکسینه شده‌اند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی با بیان اینکه سهمیه توزیع واکسن در استان از طریق کشور انجام و مدیریت می‌شود، افزود: براساس میزان واکسن‌های ورودی به استان، پیش‌بینی واکسیناسیون انجام می‌شود.

شریف‌زاده با بیان اینکه مردم برای دریافت دوز دوم واکسن خود مراجعه نکنند چراکه به آن‌ها پیام داده خواهد شد، اظهار کرد: افراد باید در دوز اول و دوم یک نوع واکسن‌ را تزریق کنند به جز واکسن اسپوتنیک که دوز اول و دوم آن متفاوت است.

وی در مورد افرادی که نباید دوز دوم واکسن را بزنند، ادامه داد: برای افرادی که حساسیت به تزریق واکسن داشته باشند یا پس از تزریق، شوک به بدنشان وارد شود، باید دوز دوم را تحت نظر پزشک تزریق کنند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: هنوز موردی از حساسیت به تزریق واکسن کرونا در استان مشاهده نشده است و عارضه شدیدی در استان نداشته‌ایم.

شریف‌زاده یادآور شد: حداکثر ایمنی واکسن کرونا چهار هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن کرونا است و ایمنی اولیه نیز چهار هفته بعد از تزریق دوز اول واکسن کرونا حاصل می‌شود.