مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: اعتبارات ویژه آسیب دیدگان کرونا به مؤسساتی که در این مدت دچار مشکل شدند، تعلق گرفته و تاکنون حدود ۲ میلیارد تومان در حوزه چاپ و نشر پرداخت شده است.

ناصر نبی زاده روز پنجشنبه در نشست گرامیداشت روز صنعت چاپ که با حضور فعالان صنعت چاپ خراسان جنوبی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: قدمت این صنعت در خراسان جنوبی، حضور متخصصان و کسانی که در این زمینه شبانه‌روزی تلاش می‌کنند موجب شده تا در سطح ملی نیز از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی به فعالیت ۶۰ چاپخانه در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: نیروی انسانی ماهر و دستگاه‌ها و امکانات پیشرفته چاپخانه‌های استان، نگاه ویژه‌تری را به این حوزه می‌طلبد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از مشکلات فعالان این حوزه گفت و بیان کرد: در راستای تسهیل مشکل مالیات بر ارزش افزوده، پیگیری‌هایی انجام شده و با کاهش اوج گیری بیماری کرونا، نشستی را با مدیرکل امور مالیاتی خواهیم داشت.

وی افزود: نامه سایر استان‌ها درخصوص معافیت مالیات بر ارزش افزوده در حوزه فرهنگی برای اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی ارسال شده است و امیدواریم نتیجه این رایزنی‌ها به تسهیل امور فعالان صنعت چاپ استان کمک کننده باشد.

نبی زاده تصریح کرد: نگاه ما هدایت سفارش‌ها به ناشران داخل استان است و در این راستا با اداراتی که غیر این عمل کنند، رایزنی می‌کنیم.

وی به انجام پیگیری‌ها برای آموزش نیروی ماهر دستگاه افست اشاره کرد و گفت: پیگیر برقراری ارتباط با کشور افغانستان درخصوص دریافت سفارش از چاپخانه‌های داخل خراسان جنوبی نیز هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: مراسم گرامیداشت روز صنعت چاپ که قرار بود، شهریور ماه برگزار شود به دلیل همزمانی با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، به تعویق افتاد و با توجه به شیوع ویروس کرونا امروز به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیران چاپخانه‌های استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، فعالان صنعت چاپ نیز در این نشست به بیان مشکلات و نظرات خود پرداختند و مقرر شد مطالب عنوان شده جمع‌بندی و برای استاندار خراسان جنوبی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل امور مالیاتی ارسال شود.

لوح تقدیر و تندیس گرامیداشت روز صنعت چاپ نیز برای مدیران چاپخانه‌ها ارسال شده است.