#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا آموزش دانش‌آموزان شهر بیرجند در همه مقاطع تحصیلی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

محمدعلی واقعیافزود: با توجه به تصمیم‌گیری ستاد استانی کرونا به احتمال زیاد این وضعیت تا پایان سال جاری در مرکز استان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: آموزش در سایر شهرستان‌های استان با توجه به رنگ‌بندی فعلی برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی و دروس فنی هنرستان‌ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی از آموزش حضوری در مدارس روستایی استان خبر داد و افزود: آموزش در مدارس با جمعیت زیر ۵۰ نفر به صورت حضوری و با تعداد حداکثر ۱۰ دانش‌آموز در هر کلاس درس ادامه دارد.

براساس آخرین رنگ‌بندی وضعیت شیوع کرونا در خراسان جنوبی، هشت شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و فقط سه شهرستان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارد که نسبت به شرایط قبلی کمتر شده است.

آخرین وضعیت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشانگر تغییر رنگ ۲ شهرستان خراسان جنوبی از آبی به زرد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز پنجشنبه گفت: براساس آخرین رنگ‌بندی که منتشر شد، شهرستان‌های سرایان و بشرویه از وضعیت آبی به زرد تغییر رنگ دادند.

کامبیز مهدی‌زاده افزود: همچنین شهرستان قاینات که در ۲ هفته اخیر نارنجی بود، به زرد تغییر رنگ داد.

وی بیان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های درمیان، سربیشه و خوسف در وضعیت آبی (کم خطر) و شهرستان‌های بیرجند، قاینات، زیرکوه، سرایان، فردوس، بشرویه، طبس و نهبندان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

ستاد استانی مدیریت کرونا در نشست هفته گذشته محدودیت‌های جدید را تصویب کرد که تعطیلی آموزش حضوری در بیرجند و ممنوعیت ورود به آرامستان‌های استان تا پایان سال از مهمترین آنها است.

همچنین تردد شبانه در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی بدون در نظر گرفتن رنگ آنها از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح ممنوع است