#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

آقای قناعت در ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان با اشاره بهافزایش جمعیت  از موضوعات حیاتی کشور اهمیت افزایش جمعیت گفت: افزایش جمعیت یک مسئله عادی نیست بلکه موضوع جدی است.

وی با اشاره به قوانین ارائه شده از سوی مجلس شورای اسلامی و دولت گفت: باید طوری حرکت وبرنامه ریزی کنیم تا آمار کشور به مرز ۱۰۰ میلیون نفر در آینده برسد.

استاندار همچنین با اشاره به اینکه یکی از توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب این است که نسل جوان وجمعیت در کشور کم شود افزود : بحث افزایش جمعیت در ایران اسلامی از تدابیر رهبر معظم انقلاب و دولت است و حمایت از قانون جمعیت باید در برنامه کاری مسئولان باشد؛ و دستگاه‌های اجرایی در مقابل اجرای قانون کوتاهی نکنند.

آقای قناعت با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم و صفر از روحانیان و طلاب خواست که در مراسم‌های مختلف و سخنرانی‌ها در مورد رساله‌ی فرزند آوری، افزایش جمعیت تاکید کنند و همچنین از طریق صدا وسیما و تهیه برنامه های  مختلف رادیو. یی و تلویزیونی نسبت به آگاهی بخشی و ترویج افزایش جمعیت تلاش کنند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: در ایام محرم و صفر با وجود روحانیان مستقر در روستا‌های مختلف و روحانیان اعزامی از مشهد وقم نسبت به آگاه سازی مردم  عمل خواهند کرد.

حجت الاسلام رضایی  از برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در ماه محرم و صفر با موضوع جمعیت و فرزند آوری نیز خبر داد.

وی برگزاری کلاس‌های آموزشی با حضور کارشناسان مذهبی در تمام شهرستان‌های استان پیرامون مسئله تحکیم خانواده و  ازدواج را  از جمله برنامه‌ها عنوان کرد.

داعی ،مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز  در این جلسه  با اشاره به اینکه تاکنون هزار و ۶۸۸ نفر در ۳۱ شهر استان در سامانه مسکن ثبت نام کردند که دارای ۳ فرزند به بالا هستند گفت :  تهیه زمین در شهر‌های مختلف استان نیز فراهم شده است و وزارت جهاد کشاورزی هم در تامین زمین دخیل است.