#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی کشاورزی همزمان با سراسر کشور و برگزاری رزمایش گشت‌های قرارگاه امنیت غذایی در خراسان جنوبی آغاز شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی روز پنجشنبه با اشاره به برگزاری این رزمایش با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز با دستور وزیر جهاد کشاورزی، بازرسی و نظارت بر کالاهای کشاورزی به‌صورت رسمی در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

غلامرضا قوسی افزود: در مجموع ۳۰ اکیپ قیمت‌ها را در بازارهای سراسر استان رصد می‌کنند و در این طرح مازاد تولید یا کمبودها بررسی می‌شود.

وی بیان کرد: در ماه‌های اخیر ۸۹۰ مورد بازرسی و نظارت بر کالاهای کشاورزی در سطح استان انجام شده است و ۷۰ نفر از نیروها برای رصد بازار و قیمت‌ها مستقر شده‌اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: این بازرسی‌ها در ۱۱ شهرستان استان و با هدف ایجاد آرامش و ثبات قیمت‌ها ادامه دارد.

وی گفت: درصدد هستیم به‌زودی امکانات و تجهیزات مورد نیاز این حوزه را افزایش دهیم و ۲۷ قلم کالای کشاورزی مشمول قیمت مصوب هستند که نظارت بر این کالاها براساس قیمت‌های مصوب انجام می‌شود.

قوسی افزود: همچنین ۴۹ قلم کالای کشاورزی که مشمول قیمت مصوب نیستند براساس فاکتورهای عرضه و فروش و میزان سود منطقی مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

وی گفت: در بازرسی‌های انجام شده از کالاهای کشاورزی، بیشترین تخلفات ثبت شده درخصوص درج نشدن قیمت‌ها، نداشتن فاکتور فروش و کم‌فروشی بوده که با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی متولی اصلی بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی کشاورزی است و با همکاری اعضای کارگروه ذیل ستاد تنظیم بازار استان، رصد روزانه قیمت‌ها در سطح بازار انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به دستور و پیگیری معاون اول و معاون اقتصادی رئیس جمهور و نیز وزیر کشور و استاندار خراسان جنوبی، دستگاه‌های اجرایی متولی آموزش‌های لازم را به نیروهای مقاومت بسیج ارائه می‌دهند تا با همکاری آنان نظارت و بازرسی گسترده‌تری بر بازار صورت گیرد.