?وزیر معین استان خراسان جنوبی در اقتصاد مقاومتی: ☑️خراسان جنوبی استانی رو به رشد و توسعه است و هر بار به این استان سفر می کنیم، علیرغم محدودیت های اعتباری‌ شاهد تغییرات و اتفاقات مثبتی هستیم که نشانگر مدیریت خوب استاندار محترم در استان است

جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور و وزیر معین خراسان جنوبی گفت: شرایط بودجه‌ای کشور دشوار است و تحریم‌های ظالمانه آمریکا در شرایط فعلی با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست.

 مسعود سلطانی فر در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی که در محل استانداری برگزار شد افزود: درآمد ارزی کشور از ۱۱۹ میلیارد دلار به ۱۲ میلیارد دلار در سال ۹۸ کاهش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس و مدیران استان باید در دفاتر تخصصی سازمان برنامه و بودجه کشور حضور پیدا کرده و برای افزایش اعتبارات ملی پیگیری و چانه‌زنی کنند.

وزیر ورزش و جوانان که برای افتتاح ۱۳ طرح ورزشی به خراسان جنوبی سفر کرد، ادامه داد: خراسان جنوبی، استانی رو به رشد و توسعه است و هر بار به این استان سفر می کنیم، علیرغم محدودیت‌های اعتباری‌ شاهد تغییرات و اتفاقات مثبتی هستیم که نشانگر مدیریت خوب استاندار محترم در استان است.

وی تمرکز بر طرح‌های توسعه صنایع و معادن استان، طرح‌های نیمه‌تمام، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و توسعه گردشگری را ضروری دانست و یادآور شد: در بخش اکتشاف و بهره‌برداری از معادن استان نیازمند ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم.

سلطانی فر گفت: همچنین در اجرای طرح‌های بزرگ باید توجه داشت که مردم شهر و روستایی که در مجاورت طرح قرار دارند، از منافع آن بهره‌مند شوند و پیوست اجتماعی طرح‌ها نادیده گرفته نشود.

وی درخصوص اتمام پروژه‌های ورزشی استان نیز قول مساعد داد.

ابتدای این نشست پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان در سال ۹۹ از جمله در حوزه گمرکات و مرز، صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری، آب منطقه ای، آب و فاضلاب، راه و شهرسازی و منطقه ویژه اقتصادی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تشریح شد.

بخشی از این طرح‌های بزرگ شامل تجهیز و توسعه زیرساخت‌های مرز ماهیرود، استعداد شبانه‌روزی شدن این مرز به عنوان پررونق ترین مرز صادراتی شرق کشور، طرح ملی فولاد قاینات، توسعه کویرتایر، برق رسانی به منطقه معدنی شاهکوه، نهضت گلخانه‌ای، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، سند سازگاری با کم‌آبی و مدیریت آب‌های خروجی از مرز، آبرسانی به روستاها، توسعه راه‌های جاده‌ای، توسعه بازارچه‌های مرزی و مراودات با افغانستان بود که مورد تبادل نظر قرار گرفت.

چهار نماینده استان در مجلس شورای اسلامی نیز مسائل و مشکلات شهرستان‌ها و حوزه انتخابیه خود را به تفصیل با وزیر معین استان خراسان جنوبی در میان گذاشتند.

سلطانی فر پیش از حضور در ستاد اقتصاد مقاومتی استان از چند طرح تولیدی و صنعتی در بیرجند بازدید کرد.

وزیر ورزش و جوانان صبح دیروز (شنبه) وارد خراسان جنوبی شد و ۱۳ پروژه ورزشی با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان همزمان با سفر «مسعود سلطانی فر» در شهرستان‌های مختلف استان به بهره‌برداری رسید.

وی سالن تخصصی و بین‌المللی اسکواش بیرجند، استخر سرپوشیده سربیشه و سه پروژه ورزشی را در شهرستان نهبندان افتتاح کرد و سایر پروژه‌ها با حضور مسوولان وزارت ورزش و جوانان در شهرستان‌های مخلتف استان به بهره‌برداری رسید.

۱۳ پروژه ورزشی خراسان ‌جنوبی با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان و زیربنای ۲۳ هزار و ۸۳۴ مترمربع اجرا شد و جمعیت ۳۰۳ هزار و ۲۰۰ نفر از شهروندان استان از امکانات و خدمات آنها بهره‌مند می‌شوند.

وزیر ورزش و جوانان جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و وزیر معین خراسان جنوبی در هیات دولت است.