?معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی خبر داد: ۱۵۱۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان، در هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی می شود.
میرجعفریان با اعلام این خبر در نشست خبری ویژه اعلام برنامه ها و پروژه های هفته دولت، خاطرنشان کرد: هفته دولت، فرصت مغتنمی برای تبیین و تشریح اقداماتی است که در راستای توسعه استان در دستور کار می باشد و ارتقاء شاخص های بهره مندی را در همه زمینه ها به همراه دارد.
?وی تأکید کرد: به همت مدیران دستگاه های اجرایی به ویژه شخص استاندار در سال ۹۸ ، پروژه های مهمی در استان عملیاتی شد که نتایج خوبی هم به همراه داشت.
?به گفته وی؛ امسال و با جدیت بیشتر، علیرغم همه محدودیت های مالی ناشی از تحریم های ظالمانه و فشارهای استکبارهای جهانی، گام های بلندتری برای توسعه استان برداشته شده است.
?معاون استاندار با تأکید بر اینکه در پروژه ها و برنامه های هفته دولت، روستاها جایگاه ویژه ای دارند، اظهار داشت: از مجموع پروژه های هدف گذاری شده برای این ایام، ۱۰۴۰ پروژه در مناطق روستایی استان، افتتاح و کلنگ زنی می شود.
?میرجعفریان متذکر شد: از مجموع ۱۵۱۵ پروژه مدنظر، ۱۰۸۰ پروژه به بهره برداری می رسند و ۴۳۵ پروژه هم در مناطق شهری و روستایی استان کلنگ زنی می شوند.
?وی ادامه داد: مهمترین پروژه ها در ۱۱ بخش راهسازی، بهداشت و درمان، عمران شهری، عمران روستایی، برقرسانی، گازرسانی، آبرسانی، آبخیزداری و بیابان زدایی، تولیدی و صنعتی، مجتمع های گلخانه ای و مسکن برای افتتاح و کلنگ زنی برنامه ریزی شده اند.

?به گفته وی؛ این پروژه ها در تمامی شهرستان های استان پراکنده اند و شهرستان نهبندان به لحاظ آماری با ۱۵۷ پروژه، بیشترین تعداد پروژه ها را در سطح شهر و روستاها برای افتتاح و کلنگ زنی دارد.
?معاون استاندار در بخشی از سخنانش به مقایسه شرایط موجود و تعداد پروژه های تعین شده برای هفته دولت سال ۹۹ با هفته دولت سال ۹۸ پرداخت و گفت: آمارها نشان می دهد به نسبت هفته دولت سال ۹۸، در تعداد پروژه ها و در میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه ها افزایش چشمگیری داریم.
?میرجعفریان خاطرنشان کرد: تعداد پروژه های هفته دولت سال گذشته ۱۰۱۹ مورد بود که امسال به ۱۵۱۵ مورد افزایش یافته است.
?وی ادامه داد: مجموع اعتبار هزینه شده برای پروژه های هفته دولت سال ۹۸ نیز به میزان ۸۵۹ میلیارد تومان بوده که با رشد ۴۱۵ درصدی در سال جاری به ۴ هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.
?به گفته وی؛ بخشی از پروژه ها به صورت متمرکز با حضور مدیران کشوری افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.