هفت روز دیگر فرصت برای ارسال آثار به سوگواره عکس عاشورایی شکوه ارادت باقیست

هوالمصور

 

عکس عاشورا

امسال با وجود ویروس کرونا در کشور و نظر مقام معظم رهبری  مدظله العالی محرم به صورت متفاوت و با  شور و اشتیاق بیشتر برگزار خواهد  شد تا به تمام جهانیان ثابت شود عشق به امام حسین(ع) چه در عزاداری ها و چه سیره عملی راه سید الشهدا (ع) خاموشی نداره  و این شور اشتیاق می بایست برای ثبت و ضبط در تاریخ  به تصویر کشیده شود این امر  در هنر عکاسی متبلور است هنری دیداری مستند و واقعیت گرا و در عین حال حقیقت گو  که می توان این روزها را برای آینده گان به یادگار گذاشت از آنجاییکه عکاسی در حال توسعه است  هنرمندان بیشماری در خراسان جنوبی به این هنر  مبادرت می ورزند و  عامه مردم نیز در پس تغییرات در گوشی ها هوشمند در این وادی گام نهاده اند و لحظات ناب را به تصویر می کشند . پس می شود فرهنگ اصیل عاشواریی و انقلابی مردم خراسان جنوبی با تاسی از منویات مقام عظمای ولایت امام خامنه ای  رهبر انقلاب اسلامی را به تصویر کشید .

 

این مسابقه در دو بخش اصلی تک عکس حرفه ایی و موبایلی در قالب محورهای زیر برگزار می­شود

محورهای مسابقه:

محور اول: محرم امسال رعایت پروتکل های بهداشتی و توجه به منویات  مقام معظم رهبری در این خصوص

محور دوم: کمک مومنانه و محرم با تاثیر فرهنگ عاشورایی در کمک به همنوعان

 

آثار بخش اصلی :تک عکس: شامل تک عکس هایی است که با یکی از محورهای مسابقه مطابقت دارد و به صورت حرفه ایی بر اساس ایین نامه به دبیرخانه تحویل می گردد .

بخش دوم : عکاسی با موبایل می باشد  که عکس ها صرفا با اندازه اصلی موبایل می باست ارایه گردد در صورت تشخیص برگزار کننده بر اینکه عکس موبایلی نیست شرکت کننده مورد نظر از تمام بخش های سوگواره و مسابقه  حذف می گردد در این بخش محورها اصلی  اعلام شده از سوی ستاد برگزاری می باشد

 

جوایز بخش اصلی جشنواره شامل:

  • نفر اول: لوح تقدیر، به همراه جایزه نقدی به مبلغ ۶۰۰۰۰۰۰ریال
  • نفر دوم: لوح تقدیر، به همراه جایزه نقدی به مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰ ریال
  • نفر سوم: لوح تقدیر، به همراه جایزه نقدی به مبلغ۴۰۰۰۰۰۰ ریال

 

جوایز بخش موبایلی

 

  • نفر اول۳۰۰۰۰۰۰ ریال
  • نفر دوم ۲۰۰۰۰۰۰ زیال
  • سوم۱۵۰۰۰۰۰ ریال

 

 

 

بخش ها جنبی بر اساس محورهای جشنواره

بخش عکس مطبوعاتی  یادمان استاد غلامعلی خالدی (خانه مطبوعات خراسان جنوبی)

نهایت هر عکاس سه عکس به این بخش در محور های مسابقه  می تواند ارسال کند عکس ها می بایست بر اساس ایین نامه جشنواره باشد .  عکس اختصاصی این بخش  می باشد ,و در دیگر بخش ها داوری نخواهد شد. ولی شرکت کننده می تواند بر اساس آیین نامه در دیگر بخش ها شرکت نماید .در این بخش  سه  جایزه با نظر هیت داوران اهدا می گردد .  جوایز این بخش را خانه مطبوعات خراسان جنوبی اهدا می کند  در این بخش شرکت کنندگان می تواند  عکس مجزا علاوه بر عکس ها بخش اصلی ارسال کنند .

عکس هایی مورد پذیرش است که بر اساس محورها مسابقه باشد

بخش عکس نوشت (انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی )

دراین بخش  هر عکاس می تواند سه عکس ارسال کند و برای هر عکس یک عکس نوشته و کپشن در بیان حس و حال این روزها مر تبط با عکس مربوطه را نهایت با دو یست و پنجاه کارکتر ارسال کند در این بخش عکس های باید منظبق با محور ها اصلی مسابقه باشد . و در دیگر بخش ها داوری نخواهد شد. ولی شرکت کننده می تواند بر اساس آیین نامه در دیگر بخش ها شرکت نماید دراین بخش سه جایزه بانظر داوران اهدا خواهد شد . جوایز این بخش را انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی اهدا می کند

در این بخش شرکت کنندگان می تواند  عکس مجزا علاوه بر عکس ها بخش اصلی ارسال کنند .

شرکت کنندگان این بخش می بایست در کنار فرم اطلاعاتی سوگواره  عکس نوشته را با شماره عکس یک فایل ورد ارسال کنند .

عکس هایی مورد پذیرش است که بر اساس محورها مسابقه باشد

 

جایزه ویژه عکس عزاداری در بقاع متبرکه

در این بخش به بهترین اثر عزاداری در بقاع متبرکه و امکا ن وقفی خراسان جنوبی   یک جایزه در بخش موبایل و یک جایزه در بخش اصلی با نظر هیات داوران اهدا خواهد شد  . جوایز این بخش را توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه اهدا می کند

 

جایزه ویژه میراث معنوی و ایین ها عاشواریی

این جایز از سوی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی اهدا می گردد  . در این بخش چهار جایزه از سوی ا برگزار کننده به ترتیب  دو جایزه در بخش اصلی و دوجایزه در بخش موبایل  بانظر هیت داوران اهدا می گردد  و مد نظر ایین های عاشواریی و میراث معنوی خراسان جنوبی در عزاداری ها می باشد . عکس ها  می بایست منطبق بر محور ها اصلی مسابقه باشد .

جایزه ویژه  فرمانداری بیرجند

در این بخش چهار جایزه از سوی این برگزار کننده به ترتیب  دو جایزه در بخش اصلی و دوجایزه در بخش موبایل  بانظر هیت داوران اهدا می گردد

جایزه ویژه اسیا پرواز وانجمن گردشگری پایدار و میراث ماندگار  خراسان جنوبی

در این بخش چهار جایزه از سوی این برگزار کننده به ترتیب  دو جایزه در بخش اصلی و دوجایزه در بخش موبایل  بانظر هیت داوران اهدا می گردد

 

جایزه ویژه گروه تجاری مهدی باقری

در این بخش چهار جایزه از سوی این برگزار کننده به ترتیب  دو جایزه در بخش اصلی و دوجایزه در بخش موبایل  بانظر هیت داوران اهدا می گردد .

 

جایزه ویژه بخش کمک مومنانه  بسیج رسانه خراسان جنوبی

در این بخش چهار جایزه از سوی این برگزار کننده به ترتیب  دو جایزه در بخش اصلی و دوجایزه در بخش موبایل  بانظر هیت داوران اهدا می گردد .

 

 

جایزه ویژه  صندوق کارآفرین امید خراسان جنوبی

در این بخش ۸ جایزه از سوی این برگزار کننده به ترتیب ۴ جایزه تسهیلات ۵ میلیونی قرض الحسنه و ۴ جایزه نفیس اهدا می گردد

 

 

 

آیین نامه:

شرکت برای تمامی هنرمندان و علاقه مندان به عکاسی در این مسابقه آزاد است. در این مسابقه، هر عکاس میتواند حداکثر ۱۰ قطعه عکس  در دوبخش حرفه ایی و موبایل  و ۳ عکس در بخش ویژه   در اندازه اصلی ارسال نماید. (بدیهی است عکسهای فاقد کیفیت و کراپ شده در مرحله داوری حذف خواهد شد).

تصاویر باید در استان خراسان جنوبی عکاسی تهیه شده باشد و در اندازه اصلی ارسال گردد. دریافت آثار از طریق ارسال به دبیرخانه جشنواره به آدرس  ایدی   @shokoh_eradat   در پیام رسانهای ایتا، بله ، سروش و تلگرام در مهلت مقرر امکان پذیر است. عکس­های ارسالی باید مستند بوده و از هرگونه دستکاری که جنبه استنادی عکس را مخدوش می کند، خودداری شود. عکس های ارسالی، نباید دارای امضای عکاس، تاریخ و یا هرگونه نشانه های تصویری(پاسپارتو، قاب، واترمارک و لوگو) باشند.

نامگذاری فایل­های اصلی

آثار ارسالی می بایست در محرم ۱۳۹۹ عکاسی شده باشند .

عکس ها  تمام بخش ها می بایست  به صورت فایل با بالاترین کیفیت  به ایدی مسابقه ارسال گردد .

عکس ها بخش های حرفه ایی  با فرمت JPEG ارائه می شوند و با مشخصات تعبیه شده به فضای رنگی sRGB تبدیل می شوند. حداقل وضوح تصویر باید ۳۰۰ پیکسل در هر اینچ (dpi) باشد و کمترین میزان سایز آن باید ۲۰۰۰ پیکسل باشد

اطلاعات تکمیلی و اعلام نتایج از طریق سایتهای www.khabarvahonar.ir   و www.khj.farhang.gov.ir

عکس های بخش موبایلی می بایست با حداکثر کیفیت دوربین موبایل ارسال گردد در صورت تشخص غیر موبایلی بودن عکس شرکت کننده عکس شرکت کننده در بخش موبایل و دیگر بخش ها جشنواره حذف خواهد شد

 

آثار ارسالی نباید در مسابقه عکاسی دیگری شرکت کرده باشند. تمام عکس ها باید دارای شرح باشند. به این معنی که اطلاعات مربوط به مشخصات فردی عکاس، شیوه تماس، مکان و زمان عکسبرداری و نیز بخش­های (اصلی،  موبایلی و یا ویژه درج شده باشد) مسابقه درج شوند و این مشخصات طی یه فایل ورد و نوشتاری به دبیرخانه همراه عکس ها ارسال گردد. ارسال عکس­ها توسط شرکت کننده به منزله اعلام مالکیت عکس است و برگزارکنندگان، هیچگونه مسئولیتی در مورد عدم رعایت مالکیت معنوی عکس ها ندارند.

عکس ها هر بخش به نام فرد و گزینه بخش شرکت داده شده به صورت مثال kashsni mobail   نام گذاری به صورت لاتین گردد

دبیرخانه سوگواره ، حق استفاده و در معرض نمایش قراردادن عکس های ارسالی به مسابقه را در کلیه مکانها چه در داخل و چه در خارج از کشور نشریات، مطبوعات، سایتهای اینترنتی، سایت برگزار کننده  ایران و خراسان جنوبی و… با حفظ حقوق معنوی عکاسان برای خود محفوظ نگه می دارند.

ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این مسابقه می باشد و تصمیم گیری در مورد مسایل پیش بینی نشده برعهده برگزارکنندگان است.

 

دبیر مسابقه: ابوالفضل حسن پور

داروان مسابقه  دکتر محدعلی بیدختی – دکتر حقی و  استاد احمد عابدی

داور بخش  ادبی عکس نوشته محسن حسین زاده

دبیر اجرایی: علی علی پور

مشاور فضای مجازی و سایت : حمید کاظمی  تبار

مدیر بخش تولیدات تصویری : مهدی ترابی

دبیرخانه و طراح گرافیکی : ابوالفضل سورگی

 

مهلت ارسال آثار: ۷ مهرماه         داوری آثار:    ۹ مهرماه      افتتاحیه نمایشگاه:   ۱۷ مهرماه       ۱۳۹۹

 

 

 

برگزار کننده: موسسه فیلم سازی نگاه

با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی

حامیان:

استانداری خراسان جنوبی

فرمانداری شهرستان بیرجند

اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی

اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی

شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی

دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بیرجند

انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی

خانه مطبوعات خراسان جنوبی

معدن فولاد پروده طبس

صندوق کارآفرین امید خراسان جنوبی

آسیا پرواز

گروه تجاری مهدی باقری

انجمن گردشگری پایدار و میراث ماندگار

بسیج رسانه خراسان جنوبی

کانون هنرمندان خراسان جنوبی

روزنامه امروز خراسان جنئبی

روزنامه آوای خراسان جنوبی

شرکت زغال سنگ پروده طبس

صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی

گروه تبلیغاتی ابیرنگ

شرکت چاپ هنر (آلما هنر)

سازمان فرهنگی رفاهی و ورزشی شهرداری بیرجند

ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی