مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اجرای برنامه های دهه فجر در فضای مجازی، عنوان کرد: از ظرفیت این فضا برای نفوذ بیشتر و گسترش دامنه فعالیت ها در جامعه استفاده کنید.

 اولین جلسه کارگروه فرهنگی و هنری ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر خراسان جنوبی سه شنبه ۱۶ دی ماه برگزار شد.
ناصر نبی زاده ضمن تاکید بر ارائه هر چه سریعتر برنامه های دستگاه های عضو این کارگروه برای دهه فجر، ادامه داد: یا جمع آوری و اطلاع رسانی این برنامه ها، تصویری از جریان فرهنگی و هنری این ایام را پیش روی مردم و مسئولان قرار می دهیم.
وی با اشاره به این که تبیین دستاوردهای فرهنگی و هنری پس از انقلاب اسلامی نیز در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: فراهم سازی نقش آفرینی گسترده اصحاب فرهنگ و هنر را مد نظر قرار دهید زیرا که اثر گذاری بیشتری در برنامه ها خواهند داشت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار تجلیل از بزرگان فرهنگ و هنر و افراد موثر در این حوزه پس از انقلاب اسلامی شد و افزود‌ : با داشتن نگاه استانی به برنامه ها ، روستاها و مناطق محروم و مرزی را نیز در نظر بگیرید.

نبی زاده با تاکید بر اهمیت گسترش نشاط و امید در شرایط بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت های اجتماعی تحمیل شده برجامعه، فضاسازی شهری و آذین بندی محیط ها و خیابان ها بیشتر از سال های گذشته مورد توجه قرار گیرد.
به گفته وی دهه فجر بستر مناسبی برای تجلیل از شهدای مدافع سلامت و قدردانی از زحمات کادر درمان است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به چهلمین سالگرد دفاع مقدس، از این ظرفیت نیز برای تبیین ویژگی های دفاع مقدس، شهدای دفاع مقدس ، محور مقاومت و انقلاب استفاده کنید.

 

معرفی بیش از ۱۶ برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دهه فجر

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان این‌که توجه به بازنشر بیانات بنیان گذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری در شبکه های اجتماعی، تاکید بر حفظ وحدت و خبری نمودن کلیه برنامه های این ایام مورد تاکید قرار گرفته است، اضافه کرد: پیش بینی برنامه های متعدد در فضای مجازی، برگزاری مسابقات فرهنگی، علمی، ورزشی، هنری و قرآنی نیز در نظر گرفته شده است.
سید علی زمزم با اشاره به این که کارگروه فرهنگی و هنری مواردی همچون برگزاری شب های شعر و خاطره گویی ها، مسابقات ادبی و هنری و انتشار فراخوان ها را باید پیش بینی کند، اضافه کرد‌ : تمامی موارد از طریق رسانه ها به طور گسترده اطلاع رسانی و بازنشر داده شوند.
وی از اجرای ۱۶ برنامه اصلی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در دهه فجر، سخن گفت و افزود: علاوه بر این کارگروه، کارگروه شهرستان ها نیز تا ۲۰ دی ماه برگزار خواهند شد.
به گفته وی برگزاری جشنواره استانی شعر فجر به میزبانی خوسف، برگزاری ۱۴ شب شعر در مرکز استان و شهرستان ها، برپایی جشن انقلاب اسلامی با همکاری موسسه عروه الوثقی و مسابقه کتابخوانی با همکاری موسسه منهاج از جمله این برنامه ها است.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی و جشنواره موسیقی سنتی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: نمایشگاه طراحی مد و لباس ایرانی اسلامی نیز در دهه فجر دایر خواهد شد.
زمزم از تهیه و تولید موزیک ویدئو با موضوع دهه فجر و رونمایی از کتاب دشت مجنون شامل ۸ نمایشنامه با موضوع دفاع مقدس خبر داد و بیان کرد: در ایام دهه فجر از یک اثر دیوارنگاره رونمایی و خانه هنر و مکتب خانه موسیقی افتتاح خواهد شد.
وی افزود: به یمن ایام الله دهه فجر، ۴ نگارخانه در زیرکوه، سرایان، درمیان و سربیشه نیز افتتاح می شود.