معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به روزهای پیش رو و حوادثی که پایان سال و ابتدای بهار هر سال در استان مواجه هستیم، همه دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی‌ لازم را برای مقابله با حوادث احتمالی اعمال کنند.

محمد فرهادی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان بر آماده‌باش و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای روزهای پایان سال تاکید کرد.

وی با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع طوفان، گرد و خاک، وزش باد شدید و یخبندان شبانه در اکثر نقاط استان طی روزهای آینده، آمادگی کامل دستگاه‌های خدمات‌رسان در این شرایط را خواستار شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در همه امور، پیشگیری بهترین راهکار در کاهش سطح آسیب‌هاست گفت: در زمینه این اخطاریه هواشناسی نیز اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی گسترده به جامعه هدف تحت تاثیر، از الزامات است.

وی تصریح کرد: با توجه به موج طوفان، گرد و خاک، سرما و یخبندان پیش رو، اطلاع‌رسانی کامل به کشاورزان، دامداران و مرغداران، آسیب‌های احتمالی را کاهش می‌دهد.

فرهادی با تشکر از اقدامات اعضای ستاد در زلزله ۴،۶ ریشتری شهرستان فردوس، از هم‌استانی‌ها خواست با اقدامات پیشگیرانه مناسب، خسارت‌های ناشی از حوادث را کاهش دهند.

در این نشست همه دستگاه‌های عضو ستاد، مکلف به اطلاع‌رسانی گسترده به جامعه هدف تحت تاثیر شامل مسافران، کشاورزان، دامداران، عشایر، گلخانه‌داران و مرغداران استان درخصوص وقوع حوادث پیش بینی شده برای روزهای آتی شدند.