وزیر جهاد کشاورزی، ۱۰ هزار تن جو برای کمک به دامداران خراسان جنوبی، اختصاص داد.

?خاوازی در نشست جمع بندی سفرش به خراسان جنوبی گفت: از آنجایی که مشکل بیشتر دامداری های خراسان جنوبی به ویژه دامداری های خانگی و عشایری، تأمین نهاده است از همین رو سهمیه ای ۱۰ هزار تنی از جو را به این استان اختصاص داده ایم.

?وی همچنین افزود: با بررسی مشکلات بخش کشاورزی و دامداری خراسان جنوبی، مقرر شد تا پایان دولت تدبیر و امید ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به این استان اختصاص یابد که ۲۰۰ میلیارد تومان آن برای طرح های گلخانه ای، ۱۰۰ میلیارد تومان طرح های صنایع تبدیلی، ۱۰۰ میلیارد تومان طرح های دام و طیور و ۵۰ میلیارد تومان آن برای توسعه کشت گیاهان دارویی صرف خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به مشکل کمبود آب در خراسان جنوبی گفت: از آنجایی که منابع آبی در این استان بسیار محدود است تصویب کردیم که سقف اختصاص تسهیلات ویژه آبیاری‌های نوین در خراسان جنوبی، نامحدود شود.
خاوازی از پیگیری وزارت جهاد کشاورزی و استانداری خراسان جنوبی برای لایروبی و احیای قنوات این استان خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم از سازمان برنامه و بودجه اعتبار ویژه‌ای در این خصوص جذب کنیم.

تصویب احداث یک باغ مادری عناب و زرشک برای پایداری این محصولات استراتژیک،کمک به راه اندازی آزمایشگاه کشت بافت مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان جنوبی، احداث باغی از ذخایر ژنتیکی استان اعم از زرشک، زعفران و عناب، اختصاص ۶ هزار هکتار از مراتع سازمان جنکل‌ها و مراتع به سازمان توسعه روستایی برای کشت گیاهان دارویی. بذرپاشی مراتع استان با گونه‌های مقاوم از سوی سازمان جنگل‌ها و مراتع، حل مشکل اراضی باقیمانده اختلافی منطقه باغستان و شهر اسلامیه با مشارکت راه و شهرسازی. نامحدود شدن معرفی متقاضیان به بانک کشاورزی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی با اولویت بارگاه‌های زرشک و سردخانه‌ها و کمک مؤسسه علوم شیلات یزد به خراسان جنوبی در توسعه پرورش نوع آبزیان آرتمیا و تیلاپیا، از دیگر مصوبات نشست جمع بندی سفر وزیر جهاد کشاورزی و معاونانش به خراسان جنوبی بود.