۱۹ نفر از مربیان و کارآموختگان برتر و ۹ نفر از برگزیدگان مسابقات ورزشی کارکنان آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی به مناسبت ششم مرداد روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه ای تجلیل شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت هفته ملی مهارت (۳۱ تیر تا ۶ مرداد) گفت: در حال حاضر سه برابر میانگین کشوری در استان خراسان جنوبی فضای آموزشی وجود دارد و ۹۵ درصد فضا مهیا شده است.

حسن خوش‌آیند با بیان اینکه دولت فرصت خوبی را برای مهارت‌آموزی فراهم کرده است افزود: فنی و حرفه‌ای جزو محدود سازمان‌هایی بوده که چارت سازمانی آن تکمیل است.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین رسالت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در استان، مهارت آموزی برای تمامی افراد فاقد شغل است که بدون محدودیت سنی دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: خدمات آموزش فنی و حرفه‌ای در دو بخش دولتی و بخش خصوصی ارائه می‌شود و تمامی خدمات در بخش دولتی رایگان است.

وی گفت: پارسال در مجموع ۳۱ هزار نفر از ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای استان بهره‌مند شدند که از این تعداد ۲۲ هزار و ۲۱۱ نفر در بخش دولتی و رایگان بوده است.

خوش‌آیند یادآور شد: سال گذشته از منابع مختلف اعتباراتی در اختیار سازمان قرار گرفت اما همچنان برای به روز رسانی تجهیزات فنی و حرفه‌ای نیاز به اعتبار داریم.

وی گفت: سرانه آموزش فنی و حرفه‌ای از سال ۹۲ تاکنون ارتقا پیدا کرده و امروز به سه میلیون و ۶۰۰ نفر رسیده است، همچنین در کشور ۳۰ درصد مهارت‌های آموزشی در بخش دولتی ارایه می‌شود که در استان به ۷۰ درصد رسیده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی افزود: میانگین آموزش مهارت‌های دولتی در کشور ۱.۸ ساعت اما در این استان ۴.۷ ساعت است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله