مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: اعتبار سال ۹۷ محور سربیشه – درح – ماهیرود ۶۵ میلیارد ریال بوده که با پیگیری‌های مستمر انجام شده و نگاه ویژه مسوولان استان به منطقه مرزی درح، در سال ۹۸ اعتباری بالغ بر ۲۴۵ میلیارد ریال مصوب شد.

 وحید داعی ضمن ابراز تاسف از حادثه تصادف در محور سربیشه – درح – ماهیرود، درباره آخرین وضعیت اعتباری و اجرایی پروژه باند دوم این محور گفت: براین اساس شاهد رشد حدود ۴ برابری اعتبارات نسبت به سال ۹۷ بودیم.

وی اظهار داشت: در ادامه این مسیر و با پیگیری انجام شده‌، اعتبار پیش بینی شده برای این محور در قانون بودجه سال ٩٩ به مبلغ ۴٠٠ میلیارد ریال افزایش یافت که شاهد رشد حدود ۲ برابری اعتبارات نسبت به سال ۹۸ هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی با قدردانی از اقدامات استاندار در پیگیری افزایش اعتبارات و تکمیل پروژه‌های راه و شهرسازی گفت: قطعا این اقدامات نویدبخش آینده‌ای روشن برای رفع موانع و مشکلات و تسریع در تحقق پروژه‌های عمرانی استان خواهد بود.

وی تکمیل و بهره‌برداری ۲ کیلومتر از باند دوم در قالب کمربندی شهر درح را از جمله اقدامات انجام گرفته برشمرد و افزود: علاوه بر این احداث پل پنج دهنه طاقی روی مسیل ماهیرود در مراحل پایانی است و به زودی بازگشایی خواهد شد.

داعی از تکمیل و بهره‌برداری هفت کیلومتر باند دوم احداثی تا اوایل خرداد امسال خبر داد و گفت: تسریع در عملیات اجرایی احداث ۲۲ کیلومتر از باند دوم محور به مبلغ اولیه ۵۴٠ میلیارد ریال که دهه فجر سال ۹۸ کلنگ زنی شد از دیگر اقدامات در حال انجام است.

وی افزود: مطالعات و اسناد مناقصه احداث ۵۰ کیلومتر دیگر از باند دوم به مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در قالب ۲ قطعه تهیه شده که امید است بزودی و پس از سپری کردن تشریفات مناقصه حداقل یک قطعه به پیمانکار مربوطه واگذار و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

صبح دیروز (سه‌شنبه) در محور درح – ماهیرود شهرستان سربیشه، برخورد تریلی حامل بار پیاز با اتوبوس خط روستایی که از دهستان لانو عازم سربیشه بود، باعث جان باختن ۱۳ نفر و مصدومیت تعدادی از مسافران شد.

پایانه مرزی ماهیرود به سمت افغانستان در این شهرستان واقع است.