#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۴۶۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در بیرجند از مجموع ۵۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب این شهر اجرا شده‌ است.

 “حسین امامی” روز سه‌شنبه در بازدید سید “صولت مرتضوی” معاون اجرایی رئیس جمهور از طرح مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند اظهار داشت: با اجرای ۴۰ کیلومتر شبکه باقیمانده، ۸۰ هزار مشترک در شهر بیرجند در آینده نزدیک از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

وی از اجرای همزمان پروژه فاضلاب در سه شهر فردوس، قاین و سربیشه نیز خبر داد و گفت: در قاین با مشارکت شرکت فولاد قاینات تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر در کمتر از ۱۸ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب سربیشه در مرحله مناقصه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: در شهر فردوس نیز اجرای ۲۱ کیلومتر خطوط جمع‌آوری فاضلاب در دستور کار است که این حجم کار معادل ۱۰ سال گذشته خواهد بود.

وی اظهار داشت: ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های فاضلاب شهرهای سربیشه، بیرجند و فردوس مصوب شده که از این مقدار ۶۰ میلیارد تومان برای طرح فاضلاب سربیشه، ۶۰ میلیارد تومان برای طرح فاضلاب فردوس و ۲۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح فاضلاب شهر بیرجند اختصاص یافته است.

امامی گفت: از مجموع ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبارات مصوب طرح‌های فاضلاب استان تاکنون ۳۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند جزو تصفیه‌خانه‌های پیشرفته کشور محسوب می‌شود افزود: از کل تجهیزات مورد نیاز این تصفیه‌خانه فقط سه میلیون یورو خرید خارجی است و بقیه تجهیزات از تولیدات داخلی خریداری شده است.

مدیرکل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: طرح فاضلاب بیرجند از سال ۹۴ آغاز شد و در مرحله پیش راه‌اندازی قرار دارد که خط انتقال آن ۱۰۰ درصد اجرا شده همچنین سایت تصفیه‌خانه و ساختمان بهره‌برداری از ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و در حال حاضر به‌صورت مکانیکی بهره‌برداری می‌شود.

وی از نصب ابزار دقیق تصفیه‌خانه به عنوان آخرین تجهیزات مورد نیاز در خرداد امسال خبر داد و گفت: برخورداری کل شهر بیرجند از شبکه فاضلاب، کاهش بوی تصفیه‌خانه با ارتقای مدول اول و افزایش ظرفیت دو مدول به ۴۰۰ لیتر و استفاده از پساب در معادن و شهرک صنعتی خوسف از اهداف راه‌اندازی مدول دوم این تصفیه‌خانه است.

امامی ادامه داد: به دنبال این هستیم که پساب را جایگزین چاه‌های شرب استفاده شده در بخش کشاورزی به میزان چهار میلیون مترمکعب کنیم.