امام جمعه موقت بیرجند گفت: دشمنان با تبلیغات منفی درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند و پادزهر این راهبرد خطرناک، آگاه بودن و آگاه کردن دیگران است.

 حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) افزود: امروز نقشه دشمنان هدف قرار دادن خط امامت و ولایت و حاکمیت الهی با دروغ، شایعه‌پراکنی، تبلیغات رسانه‌ای و براندازی نرم است.

وی گفت: روز گذشته رهبر معظم انقلاب با فرزندان غیور این ملت در سپاه پاسداران دیدار داشتند و اگرچه فرماندهان سپاه مخاطب بودند اما فرمایشات ایشان جهانی است و اگر زندگی و ذهن ما متوجه سخنان رهبری باشد زائر اربعین هستیم و جهل آخرالزمان دامنگیر ما نشده است.

خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: رهبر انقلاب یک علت مهم خصومت‌ با نظام اسلامی را الگو شدن، پیشگامی و پیشرانی جمهوری اسلامی ایران برای حرکت‌های مقاومت در منطقه حساس غرب آسیا دانستند و فرمودند اگر جمهوری اسلامی الگو نمی‌شد، این دشمنی‌ها کمتر بود.

وی افزود: ایشان فرمودند به قله‌ها نزدیک شده‌ایم بنابراین امروز روز خسته شدن و ناامیدی نیست بلکه روز شوق و امید و حرکت است و مسئولان کشور باید با این روحیه حرکت کنند.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی گفت: مقام معظم رهبری درباره انتقاد از مسئولان گفتند «نمی‌گوییم انتقاد نباشد اما بیان انتقاد همراه با اعتماد به مسئولان باشد چرا که مسئولان با شوق، توانمندی، توکل به خدا و با همه توان در حال کار هستند، راه پیموده شده تا به امروز را اگر با قوت دنبال کنیم، پیروزی بر دشمن قطعی است».

وی در ادامه با گرامیداشت روز صنعت دفاعی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب روزی دغدغه دشمنان ما تعطیلی سفارت اسرائیل در ایران بود اما امروز دغدغه دشمن به خاطر تلاش، اخلاص و مجاهدت فرزندان انقلاب در صنعت دفاعی، حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در مرزهای رژیم صهیونیستی و برچیده شدن بساط آمریکا از منطقه است.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: زمانی ما تجهیزات نظامی نداشتیم اما اکنون در عرصه پیشرفت‌های نظامی و دفاعی حرف اول را در منطقه می‌زنیم و دغدغه دشمن این است که چگونه از انتقال سلاح‌های پیشرفته ایران جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه کم‌توجهی به ولی حاکم و نایب امام زمان (عج) شرک محسوب می‌شود افزود: حاکمیت سیاسی جمهوری اسلامی ایران و مقابله با دولت‌های متخاصم و پیمان‌شکن می‌طلبد که با پاسداری نیروهای سپاه و بسیج از این حریم محافظت کنیم.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی با اشاره به ۲۸ مرداد سالروز کودتای ننگین و بازگرداندن شاه در سال ۱۳۳۲ همچنین روز جهانی مسجد گفت: چنانچه مسجد به کیفیت لازم برسد هزینه‌های بسیاری از دوش جامعه برداشته می‌شود و همه ما در این زمینه مسئول هستیم.