استاندار خراسان جنوبی در نشست صمیمی با مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: نیاز است ظرفیت هنرمندان، انجمن های ادبی، شاعران و رسانه های خراسان جنوبی به نفع جریان انقلاب و نظام، امیدآفرینی و همراه کردن مردم استفاده شود.

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی ظ در نشست صمیمی با مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: حوزه فرهنگ بسیار متنوع و فعالان زیادی دارد، اما محوریت اصلی مقوله فرهنگ به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برمی گردد؛ بنابراین یکی از اعضای اصلی شورای برنامه ریزی و توسعه و همچنین شورای اداری است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به کمبودهای موجود در زیرساخت و تجهیزات ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیرمجموعه های آن در استان، ادامه داد: در این دوره شاهد حرکت های جهشی و جهادی خواهیم بود.

قناعت با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰۰ شاعر، ۴۰۰ خبرنگار ، ۱۰۰ نویسنده، ۵۰ انتشارات، ۴۹ آموزشگاه آزاد هنری و ۲۵ انجمن ادبی، در خراسان جنوبی، بیان کرد: باید از ظرفیت این هنرمندان برای معرفی استان و بیان دستاوردهای انقلاب استفاده شود.

وی با تأکید بر اهمیت توجه بیشتر در حوزه نرم افزاری عنوان کرد: انتظار می رود از ظرفیت هنرمندان، انجمن های ادبی، شاعران و رسانه ها خراسان جنوبی به نفع انقلاب و نظام و همراه کردن مردم استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت فعالیت آموزشگاه های آزاد هنری در استان و تلاش برای همراهی بیشتر آنان با جریان انقلاب، ولایت و آرمان های نظام اسلامی، ادامه داد: تهاجم فرهنگی دشمن نشان می دهد که از ظرفیت های نرم افزاری در حوزه فرهنگ و هنر به نحو احسن استفاده نکردیم.

قناعت بر کار جهادی در حوزه فرهنگی، هنری و رسانه ای تأکید کرد و افزود: استکبار جهانی با کشور ایران و مکتب اسلام خصومت دارد و اگر مسلط شود به هیچ کسی با هر تفکری رحم نخواهد کرد.

وی با تأکید بر امیدآفرینی در جامعه، گفت: ایران قوی حرف اول را در منطقه می زند و کشور در حال پیشرفت است؛ اما دشمنان با تبلیغات رسانه ای و پوشاندن پیشرفت ها، بذر ناامیدی در جامعه می پاشند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم توجه به حوزه موسیقی به صورت مدیریت شده در استان، عنوان کرد: جایگاه وزارت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار مهم، کلیدی و اساسی است و انتظار می رود پررنگ تر از گذشته در میدان باشند.

قناعت بیان کرد: خواستاریم گزارشی از همراهی دستگاه های اجرایی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جلسه آینده شورای اداری خراسان جنوبی ارائه شود.

وی به پروژه های نیمه تمام حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در همین راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است برای حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان پیگیری لازم را داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی برای تامین اعتبار یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومانی جهت برگزاری جشنواره های ملی رویداد کتاب، جشنواره تالاب کجی نمکزار نهبندان، جشنواره ملی کویر و زندگی و همچنین جشنواره سواد رسانه ای به میزبانی استان قول مساعد داد.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: طی این دیدار کاستی‌های حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مطرح شده و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های فرهنگی و هنری از طریق مصوبات سفر، متمم سفر، استانی و ملی تأمین خواهد شد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور