#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته ۲۱ یادمان شهدای گمنام در خراسان جنوبی که بخش عمده‌ای از عملیات اجرایی آن انجام شده است تا پایان سال ۱۴۰۲ ساماندهی می‌شود.

جواد قناعت روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی افزود: در رابطه با پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور برای تامین اعتبارات احداث موزه‌ دفاع مقدس در مرکز استان و موزه استکبارستیزی در مسجد شکر طبس پیگیری‌های لازم در سطح استانی و ملی انجام می‌شود.

وی گفت: در ارتباط با مشکل آب و برق مسجد شکر با محوریت دفتر فنی استانداری کمیته‌ای تشکیل و پیگیری شود که در سالگرد واقعه طبس پنجم اردیبهشت سال آینده از حیث زیرساختی مشکلی نداشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: در رابطه با هفته دفاع مقدس همه دستگاه‌ها پای کار باشند تا از ظرفیت‌های این حوزه بهره‌مند شویم.

وی گفت: اگر مروری بر تاریخ کشور داشته باشیم با هر درگیری کوچک بخشی از کشور جدا می‌شد و اولین بار در تاریخ ایران، در زمان جمهوری اسلامی جنگ کلاسیک هشت ساله بر کشور ما تحمیل شد که جنگ معمولی نبود و چند استان مورد تجاوز دشمن قرار گرفت اما مردم پای کار آمدند و در کنار نیروهای مسلح نگذاشتند ذره‌ای از خاک ما جدا شود.

قناعت یادآور شد: این جنگ موقعی تحمیل شد که در کشور وضعیت را منافقین متلاطم کرده بودند و هنوز آمادگی لازم وجود نداشت.

وی افزود: جنگ به فرموده امام خمینی (ره) “نعمت” بود زیرا امنیت پایدار را برای ما به همراه داشت.

استاندار خراسان جنوبی به پیشرفت‌های چشمگیر کشور در حوزه دفاعی اشاره کرد و گفت: با همت جوانان و متخصصان داخلی امروز کشور به انواع موشک‌ها مجهز است، پهپاد دارد، زیردریایی و ماهواره ساخته است و دشمن می‌داند در زمانی که جمهوری اسلامی دستش خالی بود نتوانست کاری بکند امروز که جزو ارتش‌های برتر دنیا هستیم.

وی تصریح کرد: با این همه برخی‌ افراد دنبال این هستند که نگاه آرمانی و انقلابی ما را تحت تاثیر قرار دهند و می‌گویند دین و سیاست باید از هم جدا باشند لذا یکی از وظایف دینی و انقلابی ما این است که عکس دشمن یادواره‌ها را گرامی بداریم و باشکوه برگزار کنیم.

قناعت گفت: داخل کشور یکسری کمبودها وجود دارد که باید به‌صورت ویژه پیگیری شود اما دست‌هایی هم در کار است که این کارها انجام نشود و بلکه به فراموشی سپرده شود که در فضای مثبت، تلاش و همدلی که در کشور بوجود آمده باید با هم‌افزایی، وحدت رویه و کار جهادی پیش رفت.

وی افزود: درخصوص تامین زیرساخت‌های لازم آنچه استانی امکانپذیر است و آنچه باید به صورت کشوری باشد توسط دستگاه‌های متولی تا حصول نتیجه پیگیری شود.